تاریخ انتشار: ۱۷ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

جان بولتون: ایران صاحب دو پیروزی شد

جان بولتون، نماینده پیشین دولت بوش در سازمان ملل، معتقد است با پایان یافتن بحران ملوانان بریتانیایی، ایران صاحب دو پیروزی شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جان بولتون، در گفتگو با شبکه الحره که یک تلویزیون آمریکایی است، گفت: "به گمانم رژیم تهران دو پیروزی کسب کرد. پیروزی نخست هنگامی بود که ایرانی‌ها گروگان‌ها را گرفتند، و پیروزی دوم هنگامی بود که گروگان‌ها را آزاد کردند".

نماینده پیشین ایالات متحده در سازمان ملل افزود: "به گمان من ایرانی‌ها با این اقدام تحریک‌آمیز قصد داشتند اراده بریتانیا را بسنجند و فکر می کنم از پیش هم پاسخ آن را می‌دانستند؛ (ایرانی‌ها می‌دانستند) بریتانیایی‌ها پاسخ تندی نخواهند داد".

جان بولتون همچنین درباره برنامه هسته‌ای ایران اظهار نظر کرد و گفت: "اگر یک گزینه ما ایران مجهز به جنگ‌افزار هسته‌ای باشد و گزینه دیگر حمله نظامی ایالات متحده برای بازداشتن ایران از دستیابی ‌به جنگ‌افزارهای هسته‌ای، فکر می‌کنم پاسخ کاملا روشن است. ایران مجهز به جنگ‌افزارهای هسته‌ای تهدیدی برای منطقه و جهان خواهد بود".

جان بولتون در ژانویه سال 2007 از سازمان ملل کنار رفت و هم‌اکنون الخانرو ولف، به صورت موقت نمایندگی آمریکا در این نهاد را بر عهده دارد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)