تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

احتمال دیدار وزرای امور خارجه ایران و آمریکا

سخنگوی کاندولیزا رایس اعلام کرد که وزیر امورخارجه آمریکا احتمال دیدار دو جانبه با وزیر امورخارجه ایران را در کنفرانس آتی عراق را منتفی ندانسته است.

به گفته شان مک کورمک اگر این نشست در سطح وزیران برگزار شود، واشنگتن "از تعامل دیپلماتیک با (هیچ هیاتی) خودداری" نمی‌کند.



رایس در کنفرانس جی. 8 در مسکو. عکس از سایت کنفرانس

در پی برگزاری کنفرانس امنیتی بغداد، که اعضای شورای امنیت، کشورهای همسایه عراق و شماری از کشورهای عرب در آن شرکت داشتند، احتمال می‌رود کنفرانس بعدی در سطح وزیران باشد و در یکی از شهرهای استانبول یا کویت برگزار شود.

جورج بوش رییس‌جمهوری آمریکا و زلمای خلیل‌زاد، سفیر این کشور در عراق، گفتگوهای مستقیم تهران- واشنگتن در کنفرانس بغداد را سازنده توصیف کرده بودند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، شان مک کورمک گفت: "اگر وزیر امو ر خارجه احساس کند که مسئله مهمی را باید با ایرانی‌ها در میان بگذارد، برای نمونه رفتار ایران در زمینه شبکه‌های ارسال تجهیزات مرگبار انفجاری، البته که از این فرصت برای پیش کشیدن آن استفاده خواهد کرد".

مک کورمک خاطر نشان کرد که این دیدار احتمالی بر مسئله عراق متمرکز خواهد بود و نه برنامه هسته‌ای ایران.

هوشیار زیباری روز پنجشنبه اعلام کرد که کنفرانس امنیتی عراق در اوایل ماه مه برگزار خواهد شد.

نظرهای خوانندگان

1-نقش و بهره مردم ايران در اين ديدار چه خواهد بود؟
2-اين ديدار مانند زمان خانم البرايت امتيازي به جمهوري اسلامي و تاييد رژیم و آنگاه زورگويي بيشتر رژيم و سركوب دانشجويان و فتل هاي رنجيره اي بستن روزنامه ها و بزندان انداختن آزاديخواهان نخواهد انجامید.
ملت ايران منافع جدا گانه از منافع گشورهاي ديگر دارند ما بايد قبل از اين ديدار ها خواستهاي خو د را به گوش هر مذاكره كننده خارجي با مقامات جمهوري اسلامي برسانيم و نشان دهيم كه وجود داريم.


-- jahangir ، Apr 5, 2007 در ساعت 07:43 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)