تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"ارتباط جندالله، پرویزمشرف و دیک چنی"

به دنبال انتشار مطلبی در پایگاه اینترنتی شبکه ای. بی سی نیوز، مبنی بر کمک پاکستان به گروه عبدالمالک ریگی، اسلام‌آباد این گزارش را"مغرضانه و بی‌معنی" خواند.

پایگاه اینترنتی شبکه ای. بی. سی نیوز روز چهارشنبه نوشت یک قبیله پاکستانی که مسئول حملات مرگبار در خاک ایران هستند، از سوی مقامات آمریکایی به صورت مخفیانه مورد تشویق و مشاوره قرار گرفته‌اند.


مشرف دست چنی را در سفر ماه فوریه وی به پاکستان می فشارد. آسوشیتد پرس

در ادامه این گزارش آمده است که گروه سنی مذهب جندالله با همدستی برخی از افراد بلوچ، بیرون از مرزهای پاکستان علیه ایران دست به عملیات می‌زند.


این گزارش به نقل از منابعی که آنها را از افراد قبائل پاکستانی خوانده، می‌افزاید که عبدالماک ریگی، رهبر این گروه از سوی برخی تبعیدی‌های ایرانی که با کشورهای حوزه خلیج فارس و اروپایی پیوند دارند تغذیه مالی می‌شود.

ای. بی. سی همچنین در پایگاه اینترنتی خود به نقل از "منابع دولتی پاکستانی" خود آورده است که دیک چنی، معاون رییس‌جمهوری آمریکا، در سفر ماه فوریه خود به پاکستان در دیدار با پرویز مشرف، نبرد با ایران از طریق جندالله را در برنامه داشته است.

پایگاه اینترنتی ای. بی. سی نیوز به نقل از "یک مقام بلندپایه آمریکایی" می‌نویسد که گروه‌هایی مانند جندالله در رهگیری نیروهای القاعده "مفید" بوده‌اند و برای زد و بند با ایالات متحده مناسب هستند.

وزارت امورخارجه آمریکا این ادعاها را رد کرده است.

پس از بمبگذ‌اری ماه گذشته در زاهدان، ایران سفیر پاکستان در تهران را احضار کرده بود.

وزارت امورخارجه پاکستان در واکنش به این گزارش، با صدور بیانه‌ای اعلام کرد این کشور "هرگز اجازه نمی‌دهد که از خاکش برای اعمال تروریستی و خشونت‌آمیز علیه هیچ کشوری استفاده شود".

این بیانیه می‌افزاید: "پاکستان و ایران دارای مناسبات دوستانه هستند و ما هرگونه تلاش برای ایجاد بدگمانی میان دوکشور برادر را محکوم می‌کنیم".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)