تاریخ انتشار: ۱۶ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ملوانان بریتانیایی در لندن


بلر در داون استریت همزمان با رسیدن ملوانان به لندن از آزادی آنها ابراز خرسندی کرد اما از کشته شدن نیروهای بریتانیا در بصره ابراز تاسف. آسوشیتد پرس

پانزده ملوان بریتانیایی بعد از ظهر امروز به لندن رسیدند و بلافاصله با هلی‌کوپتر به پایگاه نیروی هوایی انتقال داده شدند.

این نظامیان کت و شلوارهای ایرانی خود را بر تن نداشته و در لباس نظامی بودند.

در همین حال، تونی بلر، نخست‌وزیر بریتانیا، روز پنجشنبه همزمان با به زمین نشستن ملوانان این کشور در لندن اظهار داشت برای آزادی نظامیان بازداشت شده از سوی ایران هیچ گونه مذاکره‌ای صورت نگرفته است.


نیروهای بریتانیایی در حال سوار شدن به یک بالگرد نظامی. رویترز

تونی بلر تاکید کرد که این ملوانان "بدون هیچ معامله، مذاکره و توافقی" آزاد شده‌اند.

از سوی دیگر دست کم چهار نظامی بریتانیایی در بصره بر اثر انفجار بمب بر سر راهشان کشته شدند. تونی بلر این حادثه را نشان‌دهنده "واقعیت زشت" تروریسم در عراق دانست و افزود که "عناصری" از رژیم ایران از تروریسم در عراق پشتیبانی می‌کنند.

نخست‌وزیر بریتانیا گفت: "ما در عین حال که از بازگشت 15 نفر از نیروهایمان شادمانیم، برای از دست دادن سربازانمان در بصره که در پی یک اقدام تروریستی کشته شده‌اند اندوهگین و سوگواریم".

تونی بلر همچنین خاطر نشان کرد در حالیکه این بحران راههای "تازه و جالبی" برای ارتباط میان ایران و بریتانیا گشود اما جامعه جهانی باید در اعمال اراده خویش بر ایران "کاملا مصمم" باشد.

نظرهای خوانندگان

سلام. چرا برنامه خبر وسياست شما همش شده ملوانان بريتانيايي؟ در ايران اتفاق ديگري نمي افتد؟ راديو زمانه خودشو با بي بي سي اشتباه نگيرد. كمي به مسائل مهمتر در ايران وقت بگذاريد. منظورم اين اين نيست كه اون مهم نيست اما بايد براي مسائل ديگر وقت بذاريد. زنده باشيد

-- بدون نام ، Apr 6, 2007 در ساعت 02:00 PM

جرم معلمانی که برای گرفتن حقشان بپا خاستند سنگین تر است یا متجاوزان به میهن؟!!! (متجاوزانی که به انها دست مریزاد گفتیم و با ساک سوغات از انها تشکر هم کردیم.)تا به کی مردم فریبی؟!!!!آقای رییس جمهور معلمان را ازاد کنید.

-- بدون نام ، Apr 6, 2007 در ساعت 02:00 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)