تاریخ انتشار: ۱۵ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

خبرهای نیمروزی ۱۵ فروردین


سرخط خبرهای نیمروز چهارشنبه
۱۵ فروردین ۱۳۸۶ـ ۴ آوریل ۲۰۰۷

تهران: در سیزدهمین روز از بحران بازداشت ملوانان انگلیسی، ایران می‌گوید از «تغییر لحن» بریتانیا استقبال می‌کند.

تهران: قرار است امروز کنفرانس مطبوعاتی محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران، برگزار شود. این کنفرانس که پنجمین نشست مطبوعاتی آقای احمدی‌نژاد از زمان روی کار آمدن اوست، قرار بود روز گذشته برگزار شود که به علت آن‌چه «فراهم نبودن امکانات محل برگزاری» خوانده شده است به امروز موکول شد.

دمشق: نانسی پلوسی، رییس مجلس نمایندگان آمریکا، که به سوریه رفته است، امروز با بشار اسد، رییس‌جمهوری این کشور دیدار خواهد کرد.

غزه: پس از گذشت سه هفته از ربوده شدن آلن جانستون، خبرنگار بی‌بی‌سی، در شهر غزه همچنان خبری از وی در دست نیست.

تهران: سرنوشت یک مأمور بازنشسته‌ی اف‌بی‌آی، که در سفری شخصی به ایران ناپدید شد، همچنان در ابهام است.

لندن: در پی قوت گرفتن امید آغاز مذاکرات لندن و تهران بر سر بازداشت ملوانان، قیمت نفت کاهش یافت. صبح امروز، قیمت هر بشکه نفت دریای برنت دریای شمال (برای تحویل در ماه مه)، با ۵۲ سنت کاهش به ۶۷ دلار و ۲۹ سنت رسید.

کویت: آزمایش‌های اولیه بر روی چهار کارگر بنگلادشی در کویت نشان از مثبت بودن آنفلوآنرای مرغی آنها دارد. این کارگران مسئول جمع‌آوری پرندگان مشکوک به این بیماری بوده‌اند.

کربلا: سخنگوی پلیس می‌گوید یک مرد مسلح، که لباس نیروهای پلیس را بر تن کرده بود، امروز در نزدیکی شهر کربلا، ۲۲ چوپان را به همراه گله‌هایشان ربوده است.

کی‌یف: بحران سیاسی در اوکراین، همچنان با منازعه میان رییس‌جمهوری (طرفدار غرب) و نخست‌وزیر (طرفدار روسیه) در این کشور رو به افزایش است.

جزایر سلیمان: پس از حادثه‌ی سونامی اخیر در جزایر سلیمان، که به کشته شدن ۳۰ تن و تخریب چند روستا منجر شد، آمار بی‌خانمان‌های ناشی از این سونامی ۵۵۰۰ تن اعلام شد.

حراره: دومین روز اعتصاب سراسری (دو روزه) در زیمبابوه، به دعوت اصلی‌ترین اتحادیه‌ی کارگران این کشور.

دهلی‌نو: کنفرانس منطقه‌ای کشورهای جنوب آسیا، پس از دو روز، با هشدار به شورشیان هنو و پاکستان به کار خود پایان داد.

تهران: نهمین مجموعه از درس‌گفتارهایی درباره‌‌ی مولانا به نقد و تحلیل تصویر مولانا در کتاب «مناقب العارفین» اختصاص دارد و دکتر غلامرضا خاکی در سه جلسه، در روزهای چهارشنبه ۲۲ و ۲۹ فروردین و ۵ اردیبهشت به بحث در این باره می‌پردازد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)