تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

معاون اول احمدی‌نژاد: حاضریم با آمریکا مذاکره کنیم

معاون اول محمود احمدی‌نژاد اعلام کرد که ایران حاضر است بدون پیش‌شرط و در چارچوب مقررات بین‌المللی با آمریکا مذاکره کند اما نمی‌تواند تعلیق یا توقف فعالیت‌های هسته‌ای را بپذیرد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران، پرویز داودی معاون اول رییس‌جمهور که به همراه رییس سازمان انرژی اتمی ایران برای راه‌اندازی بخش‌هایی از واحد پشتیبانی نیروگاه بوشهر به این شهر سفر کرده بود، گفت: «با توجه به موضع‌گیری‌های غیرمنطقی و غیرقانونی كه شورای امنیت در ارتباط با فن‌آوری صلح‌آمیز و سوخت هسته‌ای ایران انجام داده است یك جنگ روانی را می‌خواهند ایجاد كنند. این مساله (راه‌اندازی بخش‌هایی از نیروگاه) عزم جدی ما را نشان می‌دهد که نیروگاه‌های هسته‌ای‌مان را راه‌اندازی کنیم.»

نمایندگان روسیه به ایران می آیند

رضا آقازاده، رییس سازمان انرژی اتمی ایران نیز که در بوشهر حضور داشت، درباره علت تأخیر روسیه در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر گفت: «در این که مسأله بوشهر سیاسی است تردیدی ندارم اما با این‌که روس‌ها اصلا قصد ندارند سوخت را به ایران تحویل دهند، موافق نیستم. راه‌اندازی نیروگاه بوشهر و ارسال سوخت بستگی به مسائل سیاسی دارد.»

سخنگوی شرکت اتم استروی اکسپورت که مجری روسی راه‌اندازی نیروگاه بوشهر است، چندی قبل اعلام کرده بود که تأخیر در پرداخت مبلغ قرارداد از سوی ایران، موجب تأخیر در راه‌اندازی نیروگاه بوشهر شده است.

اما سازمان انرژی اتمی ایران نیز چند روز بعد با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که تمام مطالبات شرکت روسی پرداخت شده است.

آقای آقازاده هنگام بازدید و راه‌اندازی بخش‌هایی از نیروگاه بوشهر گفت «ممكن است یك تاخیر یك یا دو ماهه مطرح باشد. اما اگر پروژه بوشهر مهم نبود، روسيه نباید بيش از سه هزار نفر از كاركنان خود را در اين نيروگاه به كار می گرفت.»

او همچنین خبر داد که «در یکی دو روز آینده هیئت نمایندگان روسیه برای حل مشکل پرداختهای مالی به ایران می آیند.»

نظرهای خوانندگان

پدرجان،
بنابراين 50 درصد موضوع حل است، می ماند 50 درصد باقيمانده که ...

-- زوربای یونانی ، Apr 3, 2007 در ساعت 12:18 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)