تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

هفته نامه تایم از "درگیری نیروهای ایرانی و آمریکایی" خبر داد

پایگاه اینترنتی هفته نامه تایم، چاپ آمریکا از درگیری نیروهای آمریکایی و ایرانی در هفتم سپتامبر سال 2006 خبر داد.


تایم به نقل از برخی نظامیان آمریکایی مستقر در پایگاه دیاله که خواسته‌اند نامی از آنها برده نشود، می‌نویسد ارتش آمریکا پس از تبادل آتش با نیروهای ایرانی این گزارش کوتاه را منتشر کرد.


نیروهای آمریکایی واقع در مرز ایران و عراق در کردستان عراق. تایم

در این گزارش آمده است: سربازان گردان پنجم از تیپ ۷۳ زرهی هنگام گشت‌زنی مشترک و عادی خود با نیروهای عراقی در طول مرز ایران، حدود ۷۵ مایلی (۱۲۰ کلیومتری) شرق بغداد، دو سرباز ایرانی را شناسایی کردند که از خاک عراق به سوی ایران در حال فرار بودند. لحظه‌ای بعد، نیروهای آمریکایی و عراقی به یک سرباز دیگر ایرانی این سوی مرز عراق برخورد کردند که مقاومت می‌کرد. همینکه سربازهای عراقی به سوی افسر ایرانی رفتند و با وی صحبت کردند، دسته‌ای از سربازان ایرانی مشاهده شدند که در حال محاصره گشتی نیروهای ائتلاف هستند و در بلندی موضع گرفته‌اند.

برپایه گزارش ارتش آمریکا فرمانده ایرانی به سربازان آمریکایی و عراقی گفته است که اگر بخواهند حرکت کنند به آنها شلیک خواهد شد.

بر پایه این گزارش نظامیان آمریکایی از ترس اسارت، فرار کردند و نیروهای ایرانی با سلاح‌های سبک و آرپیجی به سوی نیروهای ائتلاف آتش گشودند؛ و سربازان آمریکایی در پی تیراندازی از مرز دور شدند.

این گزارش می‌افزاید چهار سرباز، یک مرزبان و یک مترجم عراقی بوسیله نیروهای ایرانی دستگیر شدند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)