تاریخ انتشار: ۱۲ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"نشست اضطراری کابینه بریتانیا"

ساندی تلگراف چاپ لندن در گزارشی اعلام کرد که وزرای دولت بلر درصدد هستند با ایران به یک توافق دست یابند، به گونه‌ای که ایران بتواند با حفظ وجهه خود ملوانان بریتانیایی را آزاد کند و لندن نیز متعهد خواهد شد که نیروی دریایی‌اش آگاهانه و بدون اجازه وارد آبهای ایران نشود.


تونی بلر. رویترز

ساندی تلگراف می‌گوید بنا بر اطلاعاتی که به دست آورده، یک کاپیتان یا ناخدا یکم نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا به تهران اعزام خواهد شد تا به ایران چنین تضمینی ارائه دهد.

ساندی تلگراف می‌افزاید، در نشست اضطراری روز شنبه کابینه، مقامات بریتانیایی به صراحت اعلام کردند که نباید درباره حل زود هنگام این مسئله خوشبین بود و خاطر نشان کردند که خانواده‌های ملوانان بریتانیایی باید خود را برای یک "راه دشوار" آماده کنند.

برپایه این گزارش در این نشست، به تونی بلر و مارگارت بکت، نخست‌وزیر و وزیر خارجه بریتانیا، هشدار داده شد که این ماجرا ممکن است به یک بن بست طولانی مدت تبدیل شود.

ساندی تلگراف می‌افزاید، تلاش برای یافتن راه حل هنگامی فزونی گرفت که سفیر ایران در مسکو از آغاز روند حقوقی جهت محاکمه احتمالی ملوانان بریتانیایی خبر داد.

غلامرضا انصاری، سفیر ایران در روسیه، اندکی بعد اظهارات منتسب به خود را تکذیب کرد و آن را خطای مترجم عنوان کرد.

بنا بر این گزارش، مقامات نظامی بریتانیا تاکید دارند که نمی‌خواهند بپذیرند که شناورهای بریتانیایی در آبهای ایران بوده‌اند. اما یکی از همین مقامات می‌گوید: "ما کاملا آماده هستیم که به ایرانی‌ها تضمین بدهیم که آگاهانه و بدون اجازه وارد آبهای آنها نخواهیم شد. ما نه پوزش می‌خواهیم و نه می‌گوییم که وارد آبهای آنها شده بودیم. شاید این راهی برای برون‌رفت از بحران باشد".

نظرهای خوانندگان

عزیز برادر می خواهی بپذیری می خواهی نپذیر . موشک بارانو بی خیال شو .

-- ایرانی انترناسیونالیست ، Apr 1, 2007 در ساعت 09:25 PM

اگر انگلیس ها هستند که بالاخره یک راهی پیدا می کنند که ما یک چیزی هم بدهکار بشیم !
البته حل این ماجرا به شکلی خواهد بود که ما سی سال بعد خواهیم فهمید سی سال پیش درمورد رها کردن ملوان ها چه کلاهی سرمان گذاشته اند .درست مثل آزاد کردن گروگان های آمریکائی که یواش یواش داره دوزاری مان می افتد!

-- محمد ازآلمان ، Apr 2, 2007 در ساعت 09:25 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)