تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

وزارت خارجه آمریکا از" ناپدیدی" مامور پیشین FBI در ایران خبر داد

مقامات آمریکایی اعلام کردند یک مامور بازنشسته اف. بی. آی از ماه گذشته در ایران ناپدید شده است. هویت شهروند آمریکایی هنوز فاش نشده است.

به گفته شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا این مامور پیشین اداره آگاهی فدرال ایالات متحده برای "یک کار شخصی" به ایران سفر کرده بود.


شان مک کورمک، سخنگوی وزارت خارجه آمریکا در حال اعلام خبر "ناپدیدی" مامور پیشین اف. بی. آی در ایران. رویترز

مک کورمک افزود "برای هفته‌ها" نه کارفرما و نه خانواده این شهروند آمریکایی از وی خبری ندارند.

سخنگوی وزارت امورخارجه آمریکا از ذکر دقیق زمان ناپدیدی این مامور پیشین اف. بی. آی خودداری کرد اما خاطرنشان ساخت که مقامات آمریکایی مدتی است که این وضعیت را از نزدیک زیر نظر دارند.

در همین حال یک مقام اف. بی. ای نیز تایید کرده که این شخص مامور بازنشسته اداره آگاهی فدرال آمریکا بوده است.

به گزارش فرانس پرس، این مقام اف. بی. آی گفت: "وی کارمند اف. بی. آی بود که نزدیک به یک دهه پیش بازنشسته شد. وی درحال حاضر طرف قرارداد اف. بی. آی نیست و هنگامی که اینجا بود کارش در وهله اول در زمینه موضوعات جنایی از قبیل جرایم سازمان یافته بود".

فرانس پرس به نقل از یک مقام بلندپایه وزارت امور خارجه ایالات متحده می‌افزاید که مقامات آمریکایی مطلع شدند که این فرد در حدود یازدهم مارس ناپدید شده اما چون به طور دقیق نمی‌دانستند چه اتفاقی افتاده است، از واکنش زودهنگام خودداری کردند.

شان مک کورمک، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، همچنین اعلام کرد که واشنگتن به صورت رسمی از تهران درخواست کرده است که درباره ناپدیدی این شهروند آمریکایی تحقیق کند. مک کورمک افزود که پیام واشنگتن از طریق واسطه‌های سوییسی به تهران تسلیم می‌شود.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایالات متحده تاکید کرد که واشنگتن ارتباطی میان ناپدیدی این مرد و جریان ملوانان بریتانیایی نمی‌بیند.

شان مک کورمک افزود که مامور پیشین اف. بی. آی در جزیره کیش ایران بوده است.

کاخ سفید نیز نسبت به ناپدیدی مامور پیشین اف. بی. آی واکنش نشان داد و اعلام کرد که بروز چنین اتفاقی اگر هم در ایران باشد، غیر عادی نیست.

دانا پرینو، معاون رسانه‌ای کاخ سفید در این باره گفت: "اینکه یک شهروند آمریکایی در ایران ناپدید بشود کاملا هم یک سناریوی منحصر به فرد نیست و ممکن است به حمایت کنسولی نیاز داشته باشد".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)