رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۵

پنج نفر از زنان بازداشت‌‌شده در انفرادی

پنج نفر از فعالان زن بازداشت‌شده در سلول انفرادی به سر می‌برند.

نسرین ستوده وکیل برخی از زنان بازداشت شده در تجمع روز یکشنبه مقابل دادگاه انقلاب در این‌باره خبر داد:شادی صدر، محبوبه عباسقلی‌زاده، شهلا انتصاری، ژیلا بنی‌یعقوب و جلوه جواهری پنج نفر از زنانی هستند که در سلول انفرادی به سر می‌برند.

گفتگو با نسرین ستوده وکیل برخی از زنان بازداشت شده را از اینجا بشنوید.

سه تن دیگر از زنان بازداشت شده نیز به بند عمومی منتقل شده‌اند. به گفته نسرین ستوده در تماسی که مریم حسین‌خواه، نسرین افضلی و زارا امجدیان با وی داشته‌اند شرایط بند عمومی بسیار بد توصیف شده است.

خانم ستوده وکیل برخی از زندانیان توضیح داد: در حالی‌که به‌طور معمول زندانیان سیاسی و فرهنگی اجتماعی باید در شرایط متفاوتی نگهداری شوند این زنان بازداشت‌شده در بند عمومی و در کنار مجرمان سابقه‌دار زندانی شده‌اند.

به گفته وی٬ سه تن از زنان بازداشت شده به علت بیماری در وضعیت بدی به سر می‌برند. پروین اردلان و مهناز محمدی به بیماری ام‌اس مبتلا هستند، فاطمه گوارایی دچار تشنج شده و هیچ یک از آنها به بهداری زندان منتقل نشده‌اند و به خدمات پزشکی دسترسی ندارند.
بنا بر همین گزارش مسئولان زندان اوین حتی از پذیرفتن داروهای پروین اردلان سرباز زده‌اند.

دادگاه انقلاب نیز وکالت نسرین ستوده و سایر وکلای زنان بازداشت‌شده را نپذیرفته است. طبق مقررات قضایی ایران وکیل متهم در مرحله بازجویی و تحقیقات حق دخالت در پرونده را ندارد.
دادگاه انقلاب امروز هفت تن دیگر از زنان بازداشت شده را با قرار کفالت آزاد کرد. دو نفر دیگر از بازداشت‌شدگان که قرار بود به قید کفالت آزاد شوند به دلیل نقص مدارک در بازداشت باقی ماندند.

وی در عین حال از احضار تلفنی هفت نفر دیگر از زنان فعال در جنبش زنان به اداره اطلاعات خبر داد در حالی که طبق قانون تمام احضاریه‌ها باید کتبا ابلاغ شود.
روز گذشته دادگاه انقلاب هشت نفر از بازداشت شدگان را آزاد کرد و امروز هفت نفر دیگر نیز آزاد شدند. این در حالی است که ۱۸ نفر دیگر از آنان در زندان اوین به سر می برند.

نظرهای خوانندگان

nazar
?
!

Hokumate khubye
dar bakhshe saazandegi

baghye
mavaared ham
faghat baayad eslaah she
!!!!
Alireza

-- Alierza ، Mar 7, 2007 در ساعت 08:45 PM

یک تجمع بدون خشونت و آرام را تحمل نمی کنند! پس اسم این نظم را چی بزاریم؟

سالهای قبل دانشجویان و کارگران این بلاها سرشان امد و حالا نوبت خانمهاست

-- ساناز ، Mar 8, 2007 در ساعت 08:45 PM