تاریخ انتشار: ۱۸ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

نظرسنجی: "تصویر اسراییل در جهان از ایران بدتر است"

بر پایه یک نظرسنجی صورت گرفته تصویر اسراییل در میان مردم جهان بدتر از ایران است.


این نظر سنجی نشان می‌دهد که اسراییل، ایران، و ایالات متحده آمریکا به ترتیب کشورهایی هستند که در این نظر سنجی بدترین تصویر را در اذهان مردم جهان حک کرده‌اند. کانادا و ژاپن در این نظرسنجی بهترین چهره را برای مردم این جهان داشته‌اند.


به گزارش آسوشیتدپرس، در این نظر سنجی که از سوی سرویس جهانی بی. بی. سی صورت گرفته است از بیش از 28 هزار نفر خواسته شده است که 12 کشور بریتانیا، کانادا، چین، فرانسه، هند، ژاپن، کره‌شمالی، روسیه، ایالات متحده و ونزوئلا را با توجه به تاثیر منفی یا مثبت آنها در جهان رتبه‌بندی کنند.

از این میان 56 درصد پاسخ‌دهندگان نقش اسراییل را در جهان منفی و 17 درصد مثبت ارزیابی کردند. درمورد ایران 54 درصد معتقد هستند که ایران دارای نقش منفی در جهان است و 18 درصد نقش ایران را مثبت می‌دانند.

ایالات متحده دارای رتبه سوم در میان کشورهای نقش منفی در این نظر سنجی است: 51 درصد نقش آمریکا را منفی و 30 درصد نقش ان را مثبت می‌دانند. کره شمالی در این نظرسنجی نقش منفی چهارم جهان است: با 48 درصد نظر منفی دربرابر 19 درصد نظر مثبت.

مردم دنیا در مورد چهره ونزوئلا دچار دودستگی هستند.

دراین نظرسنجی کانادا بهترین چهره را در میان این دوازده کشور در بین مردم دارد: 54 درصد نظر مثبت و 14 درصد نظر منفی.

ژاپن و فرانسه کشورهای بعدی با نقش مثبت هستند.

دراین میان بریتانیا، چین و هند چهره‌ای بیشتر مثبت برای مردم جهان دارند تا چهره‌ای منفی. روسیه برعکس چهره منفی‌تری از خود برجای گذاشته است.

به گفته استیون کول، مدیر "برنامه نگرش‌های سیاست جهانی" دانشگاه مریلند، که اجراکننده این نظرسنجی است "به نظر می‌رسد از کشورهایی که نشان از قدرت‌طلبی نظامی دارند، تقریبا تصویر ناخوشایندی بر ذهن مردم دنیا نقش بسته است".

استیون کول می‌افزاید: "کشورهایی همچون فرانسه، ژاپن و اتحادیه اروپا به طور کل، که مناسبات آنها با جهان در وهله نخست از مجرای قدرت نرم(دیپلماسی) است، نسبتا چهره مثبتی دارند".

1000 نفر در 27 کشور جهان این نظر سنجی را انجام داده‌اند. ایالات متحده، بریتانیا، فرانسه، آلمان، روسیهريا، چین، هند، برزیل، مکزیک، استرالیا، مصر، ترکیه، و امارات متحده عربی، لبنان و نیجریه از جمله کشورهایی هستند که این نظرسنجی در آنها صورت گرفته است.

این نظرسنجی به صورت حضوری یا تلفن از ماه نوامبر تا اواسط ژانویه امسال صورت گرفته است.
ضریب خطای این نظر سنجی بسته به کشور مورد نطر بین 3.1 تا 4.9 درصد است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


گپی با یک آدم معمولی

میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۵

چهار ماه در تابوت می‌خوابیدم

وبلاگستان در سالی که گذشت

گفت‌وگویی با عباس کیارستمی