تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

شلیک چند ساعته پدافند اصفهان

روزنامه جمهوری اسلامی و سایت خبری آفتاب گزارش داده‌اند که روز سه‌شنبه، پدافند هوایی مستقر در اطراف کارخانه UCF اصفهان از 9 صبح تا یک بعدازظهر به مدت چهار ساعت و به صورت متوالی، اقدام به شلیک ضدهوایی و انجام مانور نموده است.


پدافند تاسیسات غنی سازی نطنز در استان اصفهان

سایت آفتاب می‌افز اید این اقدام پدافند ضدهوایی کارخانه UFC در حالی صورت می‌گرفت که مسئولین امنیتی و استانداری اصفهان از ارائه هرگونه توضیح درباره دلایل این اقدام به خبرنگاران خودداری می‌کردند و از نزدیک شدن عکاسان و خبرنگاران به محل جلوگیری می‌شد و تنها صبح روز سه‌شنبه اطلاعیه‌ای از سوی اداره سیاسی – انتظامی استانداری اصفهان صادر شد و طی آن به مردم گفته شد که جای نگرانی از مانور پدافند هوایی کارخانه UCF وجود ندارد.

پیش از مقامات بلندپایه ایرانی از احتمال حمله هوایی اسراییل و یا آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران خبر داده بودند. در تازه‌ترین مورد علی اصغر سلطانیه، نماینده دایم ایران در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، روز چهارشنبه در وین، نگرانی تهران را از حمله اسراییل و آمریکا به تاسیسات هسته‌ای ایران به اطلاع این آژانس رساند.

چندی پیش محسن رضایی، فرمانده پیشین سپاه پاسداران ، در برنامه شبکه دوم تلویزیون ایران برخورد آمریکا با ایران را قطعی ارزیابی کرده و از احتمال حمله هوایی به تاسیسات هسته‌ای ایران سخن گفت.

دولت بوش بارها اعلام کرده است که همه گزینه‌ها را برای مقابله با برنامه هسته‌ای ایران در نظر دارد و دو ناو هواپیمابر خود را به منطقه خلیج فارس اعزام کرده است.

ایران نیز برای مقابله با این تهدیدات، پدافند تاسیسات هسته‌ای خود را به شدت تقویت کرده است.

تهران با عقد قراردادی به ارزش 750 میلیون دلار اقدام به خرید سامانه پدافندی تور-ام1 از روسیه کرد کرد. تحویل این سامانه پدافندی به ایران مسکو را با انتقاد‌های واشنگتن مواجه ساخته است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


گپی با یک آدم معمولی

میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۵

چهار ماه در تابوت می‌خوابیدم

وبلاگستان در سالی که گذشت

گفت‌وگویی با عباس کیارستمی