تاریخ انتشار: ۱۷ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

واشنگتن‌پست: معاون پیشین وزارت دفاع ایران با غرب "همکاری" می‌کند

روزنامه واشنگتن پست گزارش داد معاون پیشین وزارت دفاع ایران که به تازگی خبر ناپدیدی وی در ترکیه منتشر شده بود اطلاعاتی در باره حزب‌الله لبنان و ارتباطات این سازمان با تهران در اختیار سازمان‌های جاسوسی غربی قرار داده است.


علیرضا عسگری ماه گذشته طی دیداری از ترکیه ناپدید شد. مقامات ایرانی پیشتر احتمال داده بودند که این شخص به دست اسراییل یا ایالات متحده ربوده شده باشد.

روزنامه واشنگتن پست به نقل از یک مقام بلندپایه آمریکایی می‌نویسد که معاون پیشین وزارت دفاع ایران با میل خود در حال همکاری با سازمان‌های جاسوسی غربی است.

واشنگتن پست می‌افزاید این مقام آمریکایی از افشای محل اقامت علیرضا عسگری خودداری کرده و مشخص نساخت که چه سازمان یا شخصی از وی بازجویی می‌کنند. با این حال به گفته این شخص اطلاعات معاون پیشین وزارت دفاع ایران به‌طور کامل در دسترس مقامات اطلاعاتی آمریکایی است.

به نوشته واشنگتن پست عسگری تا اوایل سال 2005 و در زمان محمد خاتمی، رییس‌جمهور وقت ایران به خدمت مشغول بوده است. این روزنامه می‌افزاید با توجه به پیشینه علیرضا عسگری، وی احتمالا اطلاعات مهمی درباره زیربنای امنیت ملی ایران، زرادخانه جنگ‌افزارهای متداول ایران و ارتباط تهران با حزب‌الله لبنان در اختیار دارد.


از سوی دیگر مقامات پیشین موساد، سازمان اطلاعات اسراییل، گفته‌اند که عسگری نقش موثری در بنیانگذاری حزب‌الله لبنان در دهه 1980 داشته است

روزنامه هاآرتص پیش از این نوشته بود که علیرضا عسگری در آمریکا به سر می‌برد.

از سوی دیگر یک مقام دیگر آمریکایی، که خواسته است نامش فاش نشود، گزارش روزنامه هاآرتص را رد کرده و اظهار داشت که ناپدید شدن معاون پییشین وزارت دفاع ایران به خواست خود وی و توسط اسراییلی‌ها ترتیب داده شده است.

واشنگتن پست می‌نویسد یک سخنگوی شورای امنیت ملی دولت بوش از اظهار نظر دراین باره خودداری کرده است.

دولت اسراییل هم هرگونه ارتباط با عسگری را رد کرده است. به گفته مارک رگو، سخنگوی وزارت امور خارجه اسراییل، تل‌آویو "هیچگونه دخالتی در این ناپدیدی نداشته است".

واشنگتن پست همچنین می‌نویسد که یک مقام ایرانی نیز که خواسته است نامش فاش نشود به این روزنامه گفته است که سازمان‌های اطلاعاتی ایران درباره محل اقامت علیرضا عسگری تردید دارند و احتمال می‌دهند که وی در ازای پیشنهاد پول و شاید از سوی اسراییلی‌ها کشور را ترک کرده باشد. واشنگتن پست به نقل از همین منبع می‌نویسد که گمان می‌رود این شخص در اروپا باشد.
این روزنامه به نقل از همین مقام ایرانی می‌افزاید که علیرضا عسگری "چهارپنج سال است که از دور خارج شده است".

نظرهای خوانندگان

اگه این موضوع صحت داشته باشه باید به حالش تاسف خورد که خون شهدا از باستان تا امروز رو زیر با گذاشت.............

-- امیر منصوری ، Jan 27, 2008 در ساعت 07:47 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)