تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مرکز فرهنگی بغداد خاکستر شد

روز دوشنبه انفجار یک بمب در قدیمی‌ترین بازار کتاب بغداد ۳۰ کشته داد. این محله که از نمادهای تکاپوی فرهنگی شهر بغداد است پس از این انفجار، شاهد آتش‌سوزی در مغازه‌ها و پراکنده شدن قطعات بدن و اوراق کتاب‌ها در سطح خیابان‌ها بود.
در این انفجار که در خیابان مُتَنَبّْی رخ داد ۶۵ نفر دیگر نیز مجروح شدند. متنبی مرکز فرهنگی و تجاری بغداد است و در این حادثه شمار زیادی کتاب و کتابفروشی طعمه حریق شدند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انفجار، در حالی رخ داد که شمار زیادی از مردم طبق روال معمول گرد هم آمده‌بودند تا در مورد مسائل ادبی و سیاسی روز بحث و گفتگو کنند. به هنگام شب، دود سیاه آتش‌سوزی‌ها هنوز بر بالای دجله دیده می‌شد. صاحب یکی از کتابفروشی‌ها در خیابان متنبی به خبرگزاری‌ها گفت: اینجا جایی مشهور است که بسیاری و از فرهنگ‌دوستان عرب و خارجی برای بازدید می‌آمدند، اما دیگر نابود شده‌است.

شخص دیگری به نام محمد حمید گفت: کتابخانه من کاملاً نابود شده‌است. من دانشنامه‌ها و کتاب‌های تاریخی و نایاب بسیاری داشتم، همه‌چیز از بین رفت.

این انفجار در حالی رخ داد که نیروهای آمریکایی و عراقی از دو هفته پیش یک عملیات امنیتی گسترده شامل ۹۰ هزار نظامی برای امنیت بغداد و دیگر شهرها راه‌اندازی کرده‌اند.

Baghdad book market bombing kills 30

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سوسن تسلیمی: «نه! تکذیب می‌کنم»

گپی با جواد یساری

حزب طرفدار احمدی‌نژاد در هلند

طبیعت و میراث فرهنگی

مکتب تفكر خيامی