تاریخ انتشار: ۱۴ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

انتقاد هاشمی رفسنجانی از بودجه ۸۶ و قوای سه‌گانه

هاشمی رفسنجانی، رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام، در یک نشست خبری به خبرنگاران گفت: " بودجه سال ۸۶ بدتر از بودجه‌‏های دو سال گذشته ، بیشتر به نفت متکی است." او افزود که مطابق سند چشم‌انداز ۲۰ ساله کشور در هر سال باید ۱۰ درصد از اتکاء کشور به نفت کاهش یابد، اما در دو سال گذشته این روند برعکس شده و اتکای بودجه به نفت بیشتر از گذشته شده‌است.


او در زمینه خصوصی‌سازی که رهبر ایران بر طبق اصل ۴۴ قانون اساسی دستور آن را صادر کرده‌بود گفت: با واگذاری امور به مردم قرار بود در پنج سال، سالی ۲۰ درصد از تصدی‌گری دولت کاهش یابد به طوری که در پنج سال آینده دولت دیگر تصدی‌گری نکند و به امور حاکمیتی خود بپردازد، امری که در این مدت انجام نشده‌است.
هاشمی رفسنجانی، در مورد رابطه دولت و مجلس با مجمع تشخیص مصلحت گفت: "در آغاز دوره سوم فعالیت‌‏ مجمع، در ابتدا، دولت و مجلس تمایلی به نظارت ما نداشتند." او همچنین تدوین سند چشم‌‏انداز ۲۰ ساله ایران و سیاست‌‏های اصل ۴۴ قانون اساسی را " مهم‌ترین کارکرد مجمع تشخیص مصلحت در دور سوم" نامید.

هاشمی رفسنجانی همچنین در مورد اجرای سند چشم‌‏انداز ۲۰ ساله کشور گفت: بنده در این خصوص نسبت به قوای سه‌‏گانه و مجمع تشخیص انتقاد دارم. انتقاد را از خود مجمع آغاز کردم چون معتقدم آئین‌‏نامه نظارتی مجمع ضعیف است، البته با این آئین‌‏نامه نیز ما ضعیف عمل‌‏ کرده‌‏ایم. دولت، مجلس و قوه قضاییه نیز باید در راستای اجرای این برنامه‌‏ها به درستی کار کنند. حقیقتاً پس از ابلاغ سند چشم‌‏انداز و سیاست های کلی اصل ۴۴ کار جدی انجام نشده است."

محمود احمدی‌نژاد، رئیس جمهور اخیراً در دیدار با جمعی از مهندسان ایرانی تعهد کرد که خصوصی‌سازی اقتصادی را در ایران به پیش ببرد
پیش از این، آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی ایران، در مورد کندی روند گشایش اقتصاد به‌روی بخش خصوصی به‌شدت انتقاد کرده‌بود.

منبع: خبرگزاری کار ایران

Rafsanjani criticizes new Iranian budget

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سوسن تسلیمی: «نه! تکذیب می‌کنم»

گپی با جواد یساری

حزب طرفدار احمدی‌نژاد در هلند

طبیعت و میراث فرهنگی

مکتب تفكر خيامی