تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

پرونده ایران در دستور کار این هفته شورای حکام

آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، پرونده هسته‌ای ایران را در جلسه این هفته خود بررسی خواهد کرد.
نشست شورای حکام آژانس انرژی اتمی دوشنبه این هفته (فردا) در وین آغاز می‌شود.


عکس از AFP

به گزارش خبرگزاری فرانسه، فیلیپ دوست بلازی، وزیر امور خارجه فرانسه پیش از این گفته است: «آمریکا، چهار کشور اروپایی و چین درباره کلیات تحریم ایران به توافق رسیده‌اند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا در این‌باره اعلام کرده است که با وجود توافق حاصل شده بر سر کلیات، کشورهای 5+1 درباره جزئیات قطعنامه‌ جدیدی که قرار است شورای امنیت سازمان ملل درباره پرونده هسته‌ای ایران صادر کند، به توافق نرسیده‌اند.

چین، روسیه، آمریکا، بریتانیا و فرانسه پنج کشورعضو دایم شورای امنیت به علاوه آلمان در حال مذاکره برای صدور این قطعنامه جدید هستند. قطعنامه جدید شورای امنیت سازمان ملل به این دلیل صادر می‌شود که ایران از پذیرفتن درخواست‌های قطعنامه شماره 1737 شورای امنیت سازمان ملل خودداری کرده است.

خبرگزاری فرانسه به نقل از رادیو اسرائیل گزارش داد که قرار است استوارت لوی معاون مالی و مسائل تروریسم خزانه‌داری آمریکا در سفری به این کشور با ایهود اولمرت نخست‌وزیر و سایر مقام‌های اسرائیل درباره موارد احتمالی تحریم ایران گفت‌و کند.

به گفته رادیو اسرائیل، توقف تبادل دانشجو، فعالیت‌های ورزشی ایران، تحریم تبادلات بانکی، شرکت‌های طرف قرارداد تجاری ایران و محصولات نفتی مورد استفاده در صنعت از جمله مباحث مورد گفت‌وگو است.

آمریکا با اشاره به اجلاس عراق که قرار است ایران و کشورهای منطقه به همراه آمریکا دور یک میز گفت‌وگو بنشینند، اعلام کرده بود که با وجود شرکت در این اجلاس، تغییری در سیاست‌های این کشور نسبت به ایران و سوریه ایجاد نشده است.

ایران: دیدار با آمریکا در دستور کار نیست

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اعلام کرد که دیدار با آمریکایی‌ها در حاشیه نشست بغداد، فعلا در دستور کار ایران قرار ندارد.

محمدعلی حسینی در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در تهران تاکید کرد که "در دوره‌های اخیر، آمریکایی‌ها از کانال‌های مختلف درخواست مذاکره با ایران را درباره عراق به‌ویژه در مسائل امنیتی این کشور مطرح کرده‌اند که ما آن را تحت بررسی قرار خواهیم داد."

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران درباره این‌که آیا نشست بغداد باز شدن درهای مذاکره و راه حل پرونده هسته‌ای ایران است، گفت: "محل، مطرح نيست كه بخواهيم رویاجلاس بغداد تاكيد كنيم. ما حاضريم بدون پيش شرط با همه طرف‌های‪۵+۱‬ پيرامون بحث هسته‌ایمذاكره كنيم."

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سوسن تسلیمی: «نه! تکذیب می‌کنم»

گپی با جواد یساری

حزب طرفدار احمدی‌نژاد در هلند

طبیعت و میراث فرهنگی

مکتب تفكر خيامی