تاریخ انتشار: ۱۳ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بازداشت گروهی از فعالان جنبش زنان در ایران

تجمع عده‌ای از فعالان جنبش زنان ایران که صبح روز يکشنبه کنار در ورودی دادگاه انقلاب گردآمده بودند با ورود نیروهای انتظامی و امنیتی به خشونت کشیده شد و در پایان بیش از سی نفر از تجمع‌کنندگان بازداشت و به اداره مفاسد اجتماعی نیروی انتظامی فرستاده شدند.

تازه‌ترین گزارش‌ها از انتقال بازداشت شدگان به بند دویست و نه زندان اوین متعلق به وزارت اطلاعات منتقل شده‌اند. ماموران به خانواده‌های بازداشت شدگان اطلاع داده‌اند که دست‌کم تا فردا کسی آزاد نخواهد شد و فردا با خانواده برخی از زنان تماس خواهند گرفت تا برای آزادی آنها وثیقه تهیه کنند و سایر زنان کماکان در بازداشت خواهند بود.

هدف از این تجمع اعتراض به بازداشت، بازجویی و دادگاه فعالان جنبش زنان در یک سال گذشته بوده است.


بنا به گزارش برخی حاضران بعد ازگذشت حدود نیم ساعت از آغاز تجمع این افراد که پلاکاردهایی در اعتراض به برخوردهای امنیتی با فعالان زن در دست داشتند چند مامور انتظامی و امنیتی به سوی تجمع کنندگان آمدند و با خشونت پلاکاردهای آنها را پاره کردند. این ماموران تلفن همراه یکی از زنان را ضبط کرده و اعلام کردند که تجمع‌کنندگان باید هر چه زودتر پراکنده شوند.

این تجمع همزمان با برگزاری دادگاه پنج نفر از فعالان جنبش زنان که خرداد ماه سال جاری در میدان هفت تیر تهران به جرم اقدام علیه امنیت ملی بازداشت شده بودند برگزار شده بود.

نوشین احمدی خراسانی، پروین اردلان، شهلا انتصاری، فریبا داوودی مهاجر و سوسن طهماسبی همراه با وکلای خود داخل ساختمان شدند تا جلسه رسیدگی به اتهامات آنها برگزار شود.
اما گزارش‌ شده است که آنها نیز در میان جمع بازداشت شدگان هستند.

طبق گزارش‌های رسیده نام آسیه امینی،ژیلا بنی یعقوب، محبوبه عباسقلی زاده، محبوبه حسین زاده، سارا لقمانی، زارا امجدیان، مریم حسین خواه، جلوه جواهری، نیلوفر گلکار، پرستو دوکوهکی،زینب پیغمبر زاده، مریم میرزا، ساغر لقایی ، ساقی لقایی، ناهید کشاورز، مهناز محمدی، نسرین افضلی، طلعت تقی نیا، فخری شادفر، مریم شادفر، الناز انصاری، فاطمه گوارایی، شادی صدر، آزاده فرقانی ،سمیه فرید، مینو مرتاضی، سارا ایمانیان ، ناهید جعفری، سوسن طهماسبی، پروین اردلان، نوشین احمدی خراسانی در میان بازداشت شدگان به چشم می‌خورد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سوسن تسلیمی: «نه! تکذیب می‌کنم»

گپی با جواد یساری

حزب طرفدار احمدی‌نژاد در هلند

طبیعت و میراث فرهنگی

مکتب تفكر خيامی