تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    
در پی فرار شهرام جزایری صورت گرفت

دستور رئیس قوه قضائیه و برکناری رییس زندان اوین

رییس قوه‌ قضاییه ایران در نامه‌ای خطاب به رییس دادگستری استان تهران دستور برکناری رئیس زندان اوین و نیز چند قاضی را صادر کرد. این برکناری در پی فرار شهرام جزایری صورت گرفته است.

در بخشی از این نامه که خبرگزاری ایسنا آن را منتشر کرده، آمده است: "پس از ملاحظه‌ گزارش تفصیلی و نهایی هیات سه نفره ويژه بررسي فرار شهرام جزايري، مقرر شد موارد زیر اجرا شود:

1- همانگونه كه در حكم قبلی ابلاغی اشاره شد سرپرست مجتمع امور اقتصادی از مسوولیت فعلی بركنار می‌شود، و جنابعالی شخصی را به عنوان معاون اقتصادی و رییس مجتمع تعیین كنید.

2- به خدمت آقای وحید كربلایی آقاملكی قاضی رسیدگی كننده به پرونده‌ شهرام جزایری، در مجتمع امور اقتصادی خاتمه داده شود.

3- به خدمت آقای حسین‌زاده قاضی دیگر مربوط به پرونده‌ی مذكور در مجتمع امور اقتصادی خاتمه داده شود.

4- رییس زندان اوین از سمت فعلی بركنار شود.

5- دادسرای انتظامی قضات عملكرد قضات موصوف را از حیث انتظامی بررسی نماید.

6- دادسرای كاركنان دولت رسیدگی‌های لازم را با فوریت و دقت و قاطعیت و رعایت عدل و انصاف در خصوص مسوولان فوق به عمل آورد".

پیش از این برکناری‌ها هیات سه نفره‌ای مامور بررسی فرار شهرام جزایری شده بود که گزارش خود را در اختیار رییس قوه قضاییه ایران گذاشت.
این برخورد بی‌سابقه در حالی صورت می‌گیرد که رئيس كل دادگستري استان تهران گفته است: تحقيقات يك هفته اخير نشان مي‌دهد،تا اين مرحله هيچ يك از مقامات قضايي و زندان‌ها در موضوع فرار شهرام جزايري تباني نداشته‌اند.

بر پایه گزارش‌های منتشر شده شهرام جزايری در حين انتقال به محل كارشناسی اموالش روز یکم اسفند ماه از دست ماموران گريخت. شهرام جزایری در دادگاه به جرم ارتکاب جرایمی در ارتباط با "مفاسد اقتصادی" به 14 سال حبس وپرداخت 122 ميليون و861 هزارو200 تومان جريمه نقدی محكوم شد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سوسن تسلیمی: «نه! تکذیب می‌کنم»

گپی با جواد یساری

حزب طرفدار احمدی‌نژاد در هلند

طبیعت و میراث فرهنگی

مکتب تفكر خيامی