تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    
در اعتراض به برخورد دولت با زنان

فعالان جنبش زنان مقابل دادگاه انقلاب تجمع می‌کنند

جمعی از فعالان جنبش زنان ایران قصد دارند صبح یکشنبه در مقابل دادگاه انقلاب جمهوری اسلامی ایران تجمع کنند.

این گروه از فعالان زن هدف از این تجمع را اعتراض به فشارهای غیرقانونی می‌دانند که در برخورد با فعالان جنبش زنان در پیش‌گرفته شده است.

این تجمع در حالی صورت می‌گیرد که پنج نفر از فعالان جنبش زنان، شهلا انتصاري، فريبا داوودي مهاجر، پروين اردلان، نوشين احمدي خراساني و سوسن طهماسبي به اتهام دعوت به تجمع مسالمت‎آميز ۲۲ خرداد در ميدان هفت تير، چند روز مانده به روز جهانی زن برای شرکت در جلسه دادرسي به دادگاه انقلاب فراخوانده شده اند.

فعالان جنبش زنان در بیانیه‌ای که منتشر کرده‌اند با اشاره به شرایط بحرانی ایران، از سرکوب و ارعاب حکومت در سیاست‌های داخلی و ناکارآیی در سیاست‌های خارجی سخن گفته‌ و آورده‌اند: از يکسو در فقدان يک ساختار دموکراتيک شاهد اجراي تصميماتي برای سرنوشتمان هستيم که بدون حضور ما يا نمايندگان واقعي ما اتخاذ می شود و از سوی ديگر، فشار جامعه جهانی را بر گرده خود احساس کنيم که حلقه محاصره خود را با تهديد و تحريم و کابوس جنگ هر روز تنگ تر مي کند.

برخوردهای خشونت‌آمیز نیروهای انتظامی و امنیتی با فعالان جنبش زنان نکته دیگری است که در این بیانیه به ان اشاره شده است. فعالان جنبش زنان این وقایع را نشان‌دهنده سیاست دولت در تداوم تبعيض عليه زنان دانسته‌اند و سیاست‌ به خانه راندن زنان، فیلترینگ گسترده سایت‌های زنان و افزایش موارد تهدید، ممنوع الخروج کردن، احضار، بازجویی و بازداشت فعالان زن را به‌عنوان نشانه‌های این سیاس یاداوری کرده‌اند.

آنها در بیانیه خود اعلام کرده‌اند صبح روز سیزدهم اسفند در مقابل دادگاه انقلاب تجمع می‌کنند تا اعتراض خود را نسبت به برخوردهای امنيیي و قضايی با فعاليت‌های مدنی و مبارزات مسالمت‌آميز زنان اعلام کنند.

نظرهای خوانندگان

این جور خبر دادن دون شان یک رادیوی مدعی استقلال رای است. یعنی چه خبر از تظاهراتی دادن که قرار است بعدا انجام شود؟ مگر شما مبلغ این گروه یا آن گروه هستید؟ هر وقت شد شما هم خبرش را بدهید.


زمانه: انتشار بیانیه ای که نقطه نظرات گروهی از فعالان موثر در حوزه سیاسی و اجتماعی را بیان می کند یک خبر است.
به خصوص در حوزه ای که اتفاقات پیش از این نشان دهنده حساسیت ان است.
اگر خبر های امروز را پیگیری کنید می بینید که حوادث بعدی اهمیت موضوع را نشان می دهد.

-- ali ، Mar 4, 2007 در ساعت 10:20 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سوسن تسلیمی: «نه! تکذیب می‌کنم»

گپی با جواد یساری

حزب طرفدار احمدی‌نژاد در هلند

طبیعت و میراث فرهنگی

مکتب تفكر خيامی