تاریخ انتشار: ۱۲ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بیل کلینتون: باید با ایرانی‌ها گفتگو کنیم



کلینتون در کانزاس. عکس از آسوسیتدپرس

بیل کلینتون، رییس‌جمهوری پیشین آمریکا، با انتقاد از حمله احتمالی به ایران تحریم تهران را موثرتر از آن خواند که برخی افراد می‌پندارند.

به گزارش آسوشیتدپرس، کلینتون که برای یک اجتماع نه هزار نفره در دانشگاه ایالتی کانزاس‌سیتی سخنرانی می‌کرد با اشاره به تنش تهران-واشنگتن گفت: "ما نباید به جنگ روی بیاوریم، و بهتر است شاهد یک فاجعه نباشیم".


بیل کلینتون افزود: "پیش از آنکه بمب بر سر کسی بریزید لازم است که با آنها حرف بزنید. به عبارت دیگر، اگر شما می‌خواهید به جنگ کسی بروید فارغ از اینکه دارای اشتراک نظر نیستید، باید در وهله نخست گفتگو کنید".

آمریکا و دیگر قدرت‌های عمده درحال بررسی اعمال تحریم‌های تازه علیه ایران هستند. تهران ضرب‌الاجل شورای امنیت برای دست کشیدن از غنی‌سازی اورانیوم را نادیده گرفته است.


رییس‌جمهور پیشین آمریکا در سخنرانی چهل و پنج دقیقه‌ای خود در دانشگاه ایالتی کانزاس‌سیتی به موضوعات گوناگونی از جمله وضعیت بهداشت و درمان و اقتصاد در ایالات متحده و ضرورت توجه به فقر ملت‌های دیگر پرداخت. در این جلسه کلینتون در پاسخ به پرسش شرکت‌کنندگان گفت: "ما باید با ایرانی‌ها گفتگو کنیم. حمله به آنها غائله‌ای کاملا متفاوت خواهد بود".

بیل کلینتون که همسرش، هیلاری، برای راه یافتن به کاخ سفید تلاش می‌کند، با این حال از شخص جورش بوش به طور مستقیم انتقاد نکرد.

کلینتون از اینکه واشنگتن و پینونگ یانگ بر سر برنامه هسته‌ای کره شمالی به توافق رسید‌ه‌اند ابراز خرسندی کرد و خاطر نشان ساخت که این توافق از راه دیپلماسی به دست آمده است.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سوسن تسلیمی: «نه! تکذیب می‌کنم»

گپی با جواد یساری

حزب طرفدار احمدی‌نژاد در هلند

طبیعت و میراث فرهنگی

مکتب تفكر خيامی