تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کشته شدن ده‌ها شبه‌نظامی القاعده در عراق

نیروهای امنیتی عراق ده‌ها تن از شبه‌نظامیان القاعده را که در روز چهارشنبه به روستایی در غرب این کشور حمله کرده بودند کشتند.


عکس از رویترز

رهبران قبایل سنی با القاعده در کشاکش یک رقابت روبه‌افزایش برای کنترل استان الانبار هستند؛ استانی پهناور و بیابانی که قلب یاغی‌گری‌های اعراب سنی در عراق است.

سخنگوی وزارت کشور عراق، عبدالکریم خلف گفته است اعراب خارجی و افغانی‌ها در میان کشته‌های شبه‌نظامیان که به حدود هشتاد نفر می‌رسیدند بوده‌اند. در جریان این درگیری که در امیریه الفلوجه رخ داده پنجاه نفر هم به اسارت گرفته شده‌اند. در این منطقه، قبایل محلی در ضدیت با القاعده بوده‌اند.

به گزارش خبرگزاری رویترز، یک افسر پلیس در منطقه تعداد شبه‌نظامیان کشته شده را هفتاد نفر ذکر کرده و افزوده از اعضای پلیس نیز سه نفر کشته شده‌اند. منابع بیمارستانی هنوز شمار تلفات انسانی را تایید نکرده‌اند.

یک سخنگوی نظامی آمریکا در نزدیکی فلوجه به رویترز گفته است: «نیروهای آمریکایی در این درگیری نقشی نداشته‌اند ولی از نیروهای عراقی گزارش‌هایی دریافت کرده بودیم که این جدال در بیشتر ساعات روز چهارشنبه در جریان بوده است.» این سخنگو نیز شمار کشته‌ها را تایید نکرده‌ است.

یکی دیگر از مقام‌های پلیس نیز گفته است به دلیل تعداد زیاد کشته‌شدگان نمی‌توان تعداد‌ دقیق کشته‌ها را ذکر کرد.

شاهدان عینی گفته‌اند اعضای القاعده در حمله به دهکده ساکنان را سریعاً از دهکده بیرون کردند. مردم نیز پلیس درخواست کمک کردند که به گسیل داشتن پلیس و سرباز به منطقه و آغاز درگیری انجامید.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سوسن تسلیمی: «نه! تکذیب می‌کنم»

گپی با جواد یساری

حزب طرفدار احمدی‌نژاد در هلند

طبیعت و میراث فرهنگی

مکتب تفكر خيامی