تاریخ انتشار: ۱۰ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مک‌کین؛ نامزد جمهوری‌خواهان در انتخابات آمریکا

یک جمهوری‌خواه با نفوذ روز گذشته، چهارشنبه اعلام کرد که در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۰۸ نامزد خواهد بود.


عکس از رویترز

سناتور جان مک‌کین، که در سال ۲۰۰۰ نامزدی حزب خود در برابر جورج بوش، رییس جمهور کنونی، را از دست داد این خبر را در موقعیتی غیرمعمول و در جریان یک شوی کمدی در تلویزیون سی.بی.اس اعلام کرد.

مک‌کین کمی بعد افزوده که بیانیه رسمی‌اش را در ماه آوریل منتشر خواهد کرد. این سناتور صریح‌الهجهء هفتاد ساله که از اهالی آریزوناست سابقاً از چهره‌های پیشتاز جمهوری‌خواهان بوده است.

یک بررسی در روز چهارشنبه نشان داده است که وی در جایگاه خوبی در برابر رقیبش، رودولف جولیانی (شهردار پیشین نیویورک) قرار دارد. جولیانی به دلیل رسیدگی به اوضاع نیویورک در جریان حملات ۱۱ سپتامبر به «شهردار آمریکا» شهرت یافته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه سناتور مک‌کین همواره از جنگ در عراق پشتیبانی کرده و معتقد است برای تار و مار ساختن شورشیان، شبه‌نظامیان و نیروهای عراقی به سربازان بیشتری نیاز بوده است؛ موضعی که از سوی رییس‌جمهور نیز در پیش گرفته شده است.

مک‌کین که خلبان پیشین نیروی دریایی است و در جریان جنگ ویتنام چندی در زندان بوده، در پی انتخابات نوامبر ۲۰۰۶ و از دست‌رفتن موقعیت‌ جمهوری‌خواهان در دو بخش کنگره خواستار حضور نیروهای بیشتری از آمریکا در عراق شده بود. او در اواسط ماه فوریه نیز در یک سخنرانی جنگ‌طلبانه در ایالت کارولینای جنوبی از فعالیت‌های نیروهای آمریکایی در عراق پشتیبانی کرد. وی گفته: «اگر ما عراق را ترک کنیم، شاهد هرج و مرج و کشتارهای دسته‌جمعی خواهید بود.»

مک‌گین علیرغم تفاوت‌هایش با جورج بوش، از انتخابات دوبارهء سال ۲۰۰۴ در آمریکا نیز قویاً پشتیبانی کرد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


سوسن تسلیمی: «نه! تکذیب می‌کنم»

گپی با جواد یساری

حزب طرفدار احمدی‌نژاد در هلند

طبیعت و میراث فرهنگی

مکتب تفكر خيامی