تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ناکامی بریتانیا در شورای امنیت برای محکومیت ایران

لندن روز پنجشنبه نتوانست حمایت قاطع شورای امنیت سازمان ملل را بر سر مناقشه خود با تهران به دست آورد و این نهاد با صدور بیانیه‌ای تنها "نگرانی عمیق" خود را از دستگیری ملوانان بریتانیایی از سوی ایران اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، بریتانیا خواستار آن شده بود که پانزده عضو شورای امنیت بیانیه‌ای در محکومیت ایران صادر کنند.

دومیسانی کومالو، نماینده آفریقای جنوبی در سازمان ملل، که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را بر عهده دارد، با قرائت بیانیه‌ای غیرالزام‌آور "نگرانی عمیق" شورای امنیت را نسبت "به دستگیری و ادامه بازداشت" سربازان بریتانیایی اعلام کرد، و از تهران خواست که اجازه "دسترسی کنسولی" به سربازان بریتانیایی بدهد.

به گفته یک دیپلمات غربی، در حالیکه بریتانیا خواستار موضع تندتری از سوی شورای امنیت بود، ویتالی چورکین نماینده روسیه در این شورا، در جلسه غیر علنی شورای امنیت اعلام کرد که مسکو از خواسته لندن پشتیبانی نخواهد کرد.

به گفته این دیپلمات غربی که خواسته است نامش فاش نشود چورکین در این جلسه گفت: "ما نمی‌توانیم با درخواست ( لندن جهت صدور بیانیه‌ای) برای آزادی فوری 15 ملوان بریتانیایی موافقت کنیم".

به گفته چندین دیپلمات، روسیه از سوی برخی دیگر از اعضای شورای امنیت مانند اندونزی مورد حمایت قرار گرفت. کشورهایی که نمی‌خواستند چنین به نظر بیاید که این شورا در مناقشه‌ای که میان دو کشور روی داده، از یک طرف جانبداری کند.

نظرهای خوانندگان

من توجه شما را به سياست بحران سازي آقاي احمدي نژاد از بدو كسب رياست جمهوري اسلامي ايران جلب مي كنم
يكي از اهداف اين سياست افزايش يهاي نفت مي باشد
به آقاي بلر توصيه ميكنم با خويشتن داري جهت خنثي سازي اين سياست گام بردارند
جمهوري اسلامي براي ادامه تنش در اين حوزه از تجربه و ظرفيت كافي برخوردار است

-- somid ، Mar 30, 2007 در ساعت 02:55 PM

هموطن عزیز
مطمئنی که ایران بحران ساز !!!
هزاران هموطن ما بر اثر بمبهای شیمیایی ساخته شده توسط همین منادیان حقوق بشر از بین رفتند ، ده ها تن از هموطنان ما در هواپیمای ایرباس مسافربری !!! بر فراز آسمان ایران از بین رفتند ، ناوچه های سهند و سبلان در آبهای خلیج فارس مورد حمله قرار گرفتند .
شورای امنیتی وجود نداشت ؟ بحران که نبود ؟
تاریخ فقط محدود به چند صفحه حکومت جمهوری اسلامی نیست ، صفحات بسیار زیادی دارد که قابل تعمق می باشد.

-- خاک ایران ، Mar 31, 2007 در ساعت 02:55 PM

این انگلیس و این تونی بلر از ان مارهایی افعی هستند که تا زهر خود را به جان کسی نریزند ول کن معامله نیستند. خدا را شکر کسی مانند رئیس جمهور دلاورمان اقای احمدی نژاد در این دنیای بزدل وجود دارد که دمشان را با سوزن گرفت. نمایش تلویزیونی این مارهای افعی تنها کمکی به جهانیان جهت شناخت این نوع پستانداران غیر طبیعیست که هزاران کیلومتر از مرزهای خود برای سرکوب ملتهای دیگر به خلیج فارس امده اند و اسم حرکتعای شیطانیشان را حقوق بشر میگذارند .

-- یار خدا ، Mar 31, 2007 در ساعت 02:55 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)