تاریخ انتشار: ۱۰ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بلر: فیلم‌های ملوانان "انزجار" از ایران را افزایش می‌دهد

تونی بلر، نخست‌وزیر بریتانیا، روز جمعه پس از پخش دومین فیلم ملوانان بریتانیایی از سوی ایران اظهار داشت که این کشور خواستار "انزوای هر چه بیشتر" ایران است اما خاطر نشان کرد که بحران پیش آمده را باید با شکیبایی مدیریت کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تونی بلر افزود که "نمایش دادن و به بازی گرفتن" پرسنل بریتانیایی کسی را فریب نخواهد داد.

نخست وزیر بریتانیا تاکید کرد که پخش فیلم اظهارات ملوانان بریتانیایی تنها "حس انزجار" از رفتار ایران را افزایش می‌دهد.

تونی بلر گفت: "ما باید به همین منوال ادامه دهیم، تا کاری کنیم که که ایران هرچه بیشتر منزوی شود".
بلر در عین حال اظهار داشت که برای این مقصود درعین قاطعیت باید شکیبایی هم داشت چراکه "مهمترین مساله این است که کاری کنیم تا افرادمان به سلامت بازگردند".

نخست‌‌وزیر بریتانیا که در منچستر به سر می‌برد افزود: "من واقعا نمی‌دانم که رژیم ایران چرا چنین کاری می‌کند. (این فیلم‌ها) تنها کاری که می‌کند حس انزجار مردم را افزایش می‌دهد".

شبکه العالم ایران امروز فیلم دیگری از یکی از ملوانان بریتانیایی پخش کرد که درآن نایتون توماس سامرز، از مردم ایران به خاطر "ورود غیرقانونی به آبهای ایران" عذرخواهی کرد.

توماس سامرز در معرفی خود اظهار داشت: "من نایتون توماس سامرز از نیروی دریایی سلطنتی بریتانیا هستم که مدت دو سال است به عنوان اپراتور مکانیک خدمت می‌کنم".

وی افزود: "روز جمعه 27 مارس 2007 در آبهای ایران دستگیر شدم و از زمان دستگیری من تا کنون رفتار ایرانی‌ها دوستانه و بدون هیچگونه برخوردی بوده است و از ما به خوبی پذیرایی کردند. همه چیز خوب است و من از شرایط کاملا راضی هستم".

پیش از این نیز فیلم مشابهی از فی ‌‏ترنی، ملوان زن بریتانیایی، از همین شبکه پخش شده بود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)