تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

سوء قصد به خانواده مخملباف

خانه فیلم مخملباف، با انتشار بیانيه‌ای از سوء قصد به خانواده مخملباف در جریان فیلمبرداری "اسب دو پا" خبر داد.


خانواده مخملباف - عکس از سایت خانه فیلم مخملباف

بنا به بيانيه‌ای که رادیو زمانه دريافت کرده است، "روز سه شنبه مورخ 8/1/86 در ساعت 12:20 بعد از ظهر در منطقه بلوچ خانه شهر سرپل در افغانستان انفجار یک بمب به هنگام فیلمبرداری فیلم "اسب دو پا" به کارگردانی سمیرا مخملباف منجر به زخمی شدن شدید شش نفر، مرگ یک اسب و مجروح شدن تعدادی از هنروران شد".

به گفته خانه مخملباف، "پرتاب کننده بمب ابتدا به صورت یکی از صد سیاهی لشگر حاضر در صحنه وارد گروه شد و بعد از روی بام اقدام به پرتاب بمب به سوی گروه فیلمسازی کرد".

گرچه هیچ گروهی مسئولیت پرتاب بمب به گروه فیلمسازی سمیرا مخملباف را بر عهده نگرفته است اما "نیروهای امنیتی آیساف مستقر در شهر سرپل اقدام پرتاب کننده بمب را سوء قصد به خانواده مخملباف می دانند، و طالبان و القاعده را مظنون این حمله نمی پندارند".

این بیانیه ‌می‌افزاید: "بلافاصله بعد از اعلام فرمان صدا، دوربین، حرکت؛ بمب وارد صحنه شد و تصویر و صدای این حمله ثبت شده و شخص پرتاب کننده بمب نيز رویت شده است".

دربیانیه خانه فیلم مخلمباف تاکید شده است که این انفجار نخستین سوء قصد به خانواده مخملباف نبوده و پیشتر نیز محسن مخلملباف در جریان ساخت فیلم "سفر به قندهار" در مرز افغانستان و حنا مخملباف در جريان ساخت فیلم "پنج عصر" در شهر کابل هدف سوء قصد قرار گرفته‌اند.

نظرهای خوانندگان

واقعا يك اينچنين حركاتي شرم آوره اين كار يعني ضديت با هنر فقط ميتونم بگم واقعا" متاسفم. يادمان نرود كه: هنر برتر از گوهر آمد پديد.

-- سعيد ، Mar 31, 2007 در ساعت 11:02 PM

bayad did che chisi misasand!Filmhaie marbut be Iran ke tawassote Makhmalbaf sakhte shodeh hame manfi bude ast.

-- Ramin ، Mar 31, 2007 در ساعت 11:02 PM

چه بگویم که هنرمند میسوزد خود من چرا میسوزانمش
محمد حسن محمودی

-- بدون نام ، Apr 2, 2007 در ساعت 11:02 PM

بیخود کرده. مخملباف سالهاست واسه مردم ایران مرده. اهمیتی نداره واسه کسی این یارو کجاست و چکار می کنه که حالا کسی بخواد این باشه یا نباشه. مخملباف عادتشه وقتی میبینه داره از یاد مردم میره یه چیزی بگه که یعنی بله ما هم هستیم. بهش بگین هر جا هستی بمون و دیگه برنگرد.

-- سمانه ، May 30, 2008 در ساعت 11:02 PM

سلام
گذری رد میشدیم افتادیم تو وب شما، عکس خاندان مخملباف رو دیدم لازم دونستم منهم نظر خودم رو نسبت به این خانواده بیان کنم و اون هم اینه که الحق که نام "محمل باف" براشون برازنده تر ه.
خدا آخر عاقبت ما رو به خیر کنه ایشالا هیچوقت کاری نکنیم که خدا مثل کاری که با این خانواده کرد ، تو سرمون بزنه و عزت و شرف رو ازمون بگیره که برای معروفیت هر خیانتی به مردم بکنیم و اونها رو به بدترین صورت به تصویر بکشیم که بلکه اربابان آنسوی مرزها ما را آدم حساب بیاورند.
برای من مخملباف مرده است. دختر و زنش هم که فقط خودشان خودشان را قبول دارند، با آنها کاری ندارم اطلا حساب نمی شوند، اما کاش مخملباف حیا داشت. کاش شرف داشت. کاش انسان بود.

-- علیرضا ، Jun 7, 2008 در ساعت 11:02 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)