تاریخ انتشار: ۹ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

کنسول ایران: "کنسولگری ایران در بصره محاصره شد"

خبر گزاری فرانسه گزارش می‌دهد ‌کنسولگری ایران در بصره اعلام کرده است که نیروهای بریتانیایی ساختمان نمایندگی ایران را به محاصره خود درآورده و به داخل آن رفته‌اند‌.

بر پایه این گزارش، ارتش بریتانیا قاطعانه این خبر را تکذیب کرده و اعلام داشت که سربازان بریتانیایی هنگام گشت‌زنی عادی خود در نزدیکی کنسولگری ایران هدف تیراندازی قرارگرفته‌اند، اما از خودروهای خود پیاده نشده‌اند.


کنسولگری ایران در بصره. رویترز

کنسول ایران در بصره به فرانس پرس گفته است: "نیروهای بریتانیایی کنسولگری ایران در بصره را بستند. و به مدت 10 دقیقه به داخل آن رفتند و پس از آن به سوی آنان به شدت تیراندازی شد".

محمدرضا ناصر باغبان، کنسول ایران در بصره افزود: "این اقدامی تحریک‌آمیز علیه کنسولگری ایران است و فکر می‌کنم که با نیروهای دستگیر شده بریتانیایی در ایران ارتباط داشته باشد".

فرانس پرس می‌افزاید هنگامی که از سرگرد دیوید گل، سخنگوی نیروهای بریتانیایی، سئوال شد که آیا نیروهای این کشور به کنسولگری ایران یورش برده‌اند؟، وی در پاسخ گفت: "نه، مطلقا این طور نیست".


محمد رضا ناصر باغبان، کنسول ایران در بصره. رویترز

این نظامی بریتانیایی اظهار داشت: "یک خودروی گشتی هنگام بازگشت به مقر نیروهای بریتانیایی در بصره، هدف تیر اندازی سلا‌ح‌های سبک قرار گرفت که ما هم برای دفاع از خود تیراندازی کردیم و گشتی هم به راه خود ادامه داد".

سخنگوی نیروهای بریتانیایی وقوع این حادثه را در نزدیکی ساختمان کنسولگری ایران کاملا "تصادفی" دانسته است.

در پی انتشار این خبر، وزارت امورخارجه ایران، نیز با صدور بیانیه‌ای مراتب اعتراض تهران را به وزارت خارجه عراق اعلام کرد.

نظرهای خوانندگان

نمای ساختمان وعکس سفیر به خوبی کشورمان را نمایندگی می کنند.

-- شیوا از برکلی ، Mar 30, 2007 در ساعت 10:17 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)