تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

دیدار خاتمی و مبارک در مصر

خبرگزاری دانشجویان ایران به نقل از دفتر ریاست جمهوری مصر از دیدار حسنی مبارک، رییس‌جمهوری این کشور، با محمد خاتمی خبر داد.

بر پایه این بیانیه محمد خاتمی، رییس جمهور پیشین ایران و رییس موسسه‌ بین‌المللی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، که به منظور شرکت در اجلاس بین‌المللی دنیای اسلام و جهانی‌شدن عازم مصر شده است، روز سه‌شنبه با حسنی مبارک، رییس جمهور این کشور دیدار و گفت‌وگو کرد.



در این بیانیه آمده است: "خاتمی در ضیافت صبحانه‌ای که از سوی احمد نظیف، نخست وزیر مصر و با حضور مبارک برگزار شد، ضمن ابراز خرسندی از سفر به قاهره گفت: کشور مصر از جایگاه بلندی در تاریخ و تمدن برخوردار است و جایگاهی بسیار ویژه دارد".

خاتمی هم‌چنین بر تمایل ایران به توسعه‌ روابط همه‌جانبه با مصر و تاثیر آن بر از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک با این کشور تاکید کرد و با اشاره به دیدار قبلی‌اش با مبارک در ژنو بیان داشت: "در آن ملاقات هریک توافق کردیم که با اراده‌ای مشترک در جهت بهبود روابط دو کشور گام برداریم به طوری که این توسعه‌ روابط در همه‌ی جنبه‌ها ایجاد شود چرا که در غیر این صورت روابط دو کشور تنها در چارچوب روابط سیاسی خواهد بود".

خاتمی با اشاره به این که از آن زمان تا به حال پیشرفت‌های قابل توجهی در همه‌ی زمینه‌ها ایجاد شده، اظهار داشت: "امیدواریم که این روابط بر از سرگیری کامل روابط دیپلماتیک میان قاهره و تهران تاثیرگذار باشد".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)