تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

بریتانیا مناسبات خود با ایران را تعلیق می‌کند

مارگارت بکت وزیر امور خارجه بریتانیا از تعلیق مناسبات لندن با تهران به دلیل بازداشت ملوانان این کشور از سوی ایران خبر داد.

وزیر امور خارجه بریتانیا با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: "هم‌اکنون ما در مرحله‌ای تازه از کنش دیپلماتیک هستیم ... ما در این مرحله باید همه تلاش‌های دوجانبه را برای حل این مسئله (آزادی ملوانان) به کار بندیم".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مارگارت بکت وزیر امور خارجه بریتانیا در اظهارات برای نمايندگان مجلس این کشور، گفت: "از این رو ما همه روابط دوجانبه رسمی در دیگر زمینه ها را با ایران تعلیق خواهیم کرد".

خانم بکت در ادامه افزود: "ما دیگر جنبه‌های سیاست خود نسبت به ایران را به دقت بازنگری خواهیم کرد و هوشیارانه به جلو خواهیم رفت. هیچ کس نمی‌تواند در درجه جدی بودن اين نوع حوادث برای ما تردید داشته باشد".

وزیر امور خارجه بریتانیا در حالی از تعليق در روابط لندن با تهران سخن می‌گوید که مقامات ارتش این کشور سندی را منتشر کرده‌‌اند که بنابراین سند گفته می‌شود سربازان بریتانیایی هنگام دستگیری در آبهای عراق بوده‌اند.

در همین حال، مسئول دفتر مطبوعاتی سفارت بریتانیا در تهران نیز در گفتگو با خبرگزاری مهر تایید کرده است که: "تمامی دیدارهای دوجانبه، صدور روادید برای مقامات دولتی ایران و کلیه روابط بازرگانی دولتی با جمهوری اسلامی ایران فعلا به حالت تعلیق کامل درخواهد آمد".

میترا بهنام مجتهدی، مسئول دفتر مطبوعاتی سفارت انگلیس در تهران در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اخبار منتشر شده مبنی بر تصمیم لندن برای تعلیق تمامی روابط تجاری با تهران، اظهار داشت: "لندن تصمیم گرفته تا زمان آزادی این 15 نفر تمامی دیدارها و ارتباطات رسمی - دولتی خود با جمهوری اسلامی ایران را به حالت تعلیق درآورد".

نظرهای خوانندگان

پدرجان،
يک موفقيت ديگر برای دستگاه ديپلماسی ايران!!

-- زوربای یونانی ، Mar 30, 2007 در ساعت 11:03 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)