تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

ایران پرداخت تعهدات نیروگاه بوشهر را شروع کرد

پیمانکار روسی نیروگاه اتمی بوشهر اعلام کرد: «ایران پرداخت هزینه‌های ساخت نیروگاه هسته‌ای بوشهر را از سر گرفته ولی هنوز کمبودهای مالی را به طور کامل پوشش نداده است.»

به گزارش خبرگزاری فرانسه، سرگئی نوویکوف، از مسئولان انرژی هسته‌ای روسیه در این‌باره گفت: «پیمانکار این نیروگاه نخستین مبلغ پرداختی را پس از قطع تأمین مالی از سوی ایران، دریافت کرده است.»

سخنگوی این شرکت قبلا اعلام کرده بود که پرداخت‌های ایران به تأخیر افتاده که این موضوع موجب دیرشدن راه‌اندازی نیروگاه بوشهر شده است.

اما سازمان انرژی اتمی ایران در بیانیه‌ای پاسخ داده بود که علاوه بر پرداخت تعهدات تا اول مارس، مبلغ ۱۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان معادل ۱۲ میلیون و ۷۰۰ هزار دلار به صورت علی‌الحساب و تسویه نشده در اختیار شرکت روسی قرار داده است.
به گفته سازمان انرژی اتمی ایران، بر اساس توافق نخستین، تاریخ پایان پروژه هشتم نیروگاه بوشهر ژوئیه ۱۹۹۹ تعیین شده بود که این تاریخ تاکنون پنج بار به تعویق افتاده است.

آقای نوویکوف پس از گذشت چند روز از این اختلاف، اعلام کرد که بخشی از تعهدات پرداخت شده است. اما او اضافه کرد که ساخت نیروگاه به خاطر تعویق پرداخت‌ها متوقف شده و امکان راه‌اندازی آن در زمان مقرر یعنی سپتامبر ۲۰۰۷، وجود ندارد.

نظرهای خوانندگان

به قول اقای لاریجانی دوستان روس ما پول کم دارند و ماباید به انها کمک کنیم! چه اشکالی دارد که دختران ایرانی (خواهران من وشما) در دوبی معامله شوند؟ یا مردم کلیه خود را بفروشند؟ یا

-- سامان ، Mar 28, 2007 در ساعت 09:46 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)