تاریخ انتشار: ۷ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

لاوروف: ایران به قطعنامه شورای امنیت واکنش مناسب نشان دهد

وزیر امور خارجه روسیه گفت که این کشور امیدوار است ایران به تصمیم شورای امنیت درباره پرونده
هسته‌ای، واکنش‌ مناسب نشان دهد.

سرگئی لاوروف در حاشیه دیدار با وزیر امور خارجه مونتنگرو، تأکید کرد: «ما امیدوار هستیم که سران ایران نسبت به علائم و پیام های قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل، واکنش مناسبی نشان دهند.»

به گفته آقای لاوروف، تصمیم شورای امنیت به معنای تنبیه ایران نیست بلکه درهای گفت‌وگو باز است.
وزیر امور خارجه روسیه از ایران خواست دوباره به میز مذاکرات بازگردد.

ولادیمیر پوتین و هو جینتائو، رؤسای جمهوری روسیه و چین نیز روز گذشته در حاشیه دیداری که با هم داشتند، از ایران خواسته بودند به قطعنامه جدید شورای امنیت عمل کند.

شورای امنیت سازمان ملل، شنبه گذشته قطعنامه جدیدی را در رابطه با پرونده هسته‌ای ایران تصویب کرد که شامل تحریمهای بیشتری در مورد برخی مسئولان و شرکت‌ها و موسسات ایران بود. بر اساس این قطعنامه نیز ایران باید در مدت 60 روز، غنی‌سازی اورانیوم را متوقف کند.

مهدی مصطفوی قائم مقام وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگو با تلویزیون ایران در این‌باره اعلام کرد که موضع همیشگی ایران ادامه مذاکرات است.

او درباره مصوبه اخیر شورای امنیت گفت: «این مصوبه عملاً موجب حل و فصل مساله هسته‌ای ایران نمی‌شود. ما با حفظ مواضع ایران و در چارچوب قوانین ان پی تی و آژانس، فعالیت‌های صلح آمیز هسته‌‌ای را ادامه می‌دهیم و حاضریم در همان چارچوب با آژانس و اعضای شورای امنیت مذاكره داشته باشیم.»

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)