تاریخ انتشار: ۴ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

"محرومیت مدیرعامل توتال از دیدار با رفسنجانی و فرزندش"

خبرگزاری فرانسه به نقل از منابع آگاه گزارش می‌دهد: یک قاضی فرانسوی که سرگرم تحقیق درباره احتمال پرداخت رشوه از سوی شرکت توتال است، یک حساب مشکوک بانکی در سوییس را شناسایی کرده که متعلق به منشی پسر علی اکبر هاشمی رفسنجانی است.

فرانس پرس به نقل از منابع خود می‌افزاید این قاضی، کریستوف دو مارژری، مدیر عامل شرکت نفتی توتال، را از ملاقات با علی‌اکبر هاشمی رفسنجانی و پسرش مهدی منع کرده است.


کریستوف دو مارژری

مارژری به دلیل احتمال پرداخت رشوه از سوی وی به طرف‌های ایرانی، در یک قرارداد گازی، تحت بازجویی قرار دارد.

خبرگزاری فرانسه به نقل از کسانی که از این پرونده مطلعند گزارش می‌دهد: منشی مهدی هاشمی رفسنجانی مظنون است که در این ماجرا به عنوان واسطه عمل کرده باشد.

بر پایه این گزارش، در تحقیقات روز چهارشنبه هفته گذشته، فردی که در آن زمان در بخش مدیریت اجرایی توتال بوده است، عنوان می کند که منشی مهدی هاشمی به عنوان واسطه عمل می‌کرده است.

بنابر ادعای این مسئول اجرایی، منشی مهدی هاشمی یک ایرانی تبعه سوییس است و گفته می‌شود پول‌های مشکوک در حساب وی یافت شده است.

بنابراین گزارش، دو حساب بانکی در سوییس توجه بازرسان را به خود جلب کرده است. حساب‌هایی که به آنها مبلغی در حدود 100 میلیون فرانک سوییس، معادل 80 میلیون دلار، واریز شده اند.

برپایه این گزارش، قراردادی که قاضی فرانسوی به آن مشکوک است، مربوط به میدان گازی پارس جنوبی است، که در سال 1997 میان شرکت توتال و شرکت ملی نفت ایران بسته شده است.

توتال هرگونه انحراف در این قرار داد را منکر می شود.

به گفته‌ منابعی که فرانس پرس نامی از آنها نمی‌برد، افزون بر علی اکبر هاشمی رفسنجانی و فرزندش مهدی که کریستوف دو مارژری از دیدار با آنها محروم شده است، وی از تماس با شمار دیگری از ایرانی‌ها نیز منع گردید.


مهدی هاشمی

با این حال کریستوف دو مارژری همچنان اجازه دارد که در توتال به مسئولیتش ادامه دهد.

بنابر این گزارش، روبرت کاتین، مدیر مالی؛ فیلیپ بوآسو، مدیر عملیات گازی؛ میشل نیلی، مسئول اجرایی پیشین پروژه پارس جنوبی؛ و پاتریک رامبو، یک مسئول اجرایی سابق توتال، از جمله افرادی هستند که برای بازجویی بازداشت شده و سپس آزاد شدند.

مارژری، پرونده‌ی باز دیگری در مورد برنامه نفت در برابر غذای عراق نیز دارد.

نظرهای خوانندگان

چقدر این قاضی های فرانسوی ساده لوحند ،آدم دلش براشون می سوزه !
طرف خیال کرده اگرحاج آقا( رفت سنجانی )وآقاپسرش را ازملاقات با مدیرعامل توتال محروم کنه این سه تا نمی توانند راه دیگری پیدا کنند که باهم تماس بگیرند وپیغام وپسغام بدهند .
منکه یاد نصیریان وفیلم دیدنی آقای هالو افتادم !

-- محمد ازآلمان ، Mar 24, 2007 در ساعت 04:08 PM

وقتی ميگن از تماس با رفسنجانی ممنوع شده يعنی هر نوع تماسی حتی با واسطه. دوست من کسی که شماره حساب دستيار رفسنجانی رو بعد از 10 سال در کشور سومی اون هم سوييس پيدا کرده حتما ميتونه ارتباطات داخل فرانسه رو بخوبی کنترل کنه .زياد ياد فيلمی نيافت

-- amin ، Mar 25, 2007 در ساعت 04:08 PM

من اگر جای رفسنجانی بودم به این قاضی می گفتم ...!
من احتیاج به تماس ندارم . پرداختها اتوماتیک به حساب واریز میشه !

-- افکاری ، Mar 25, 2007 در ساعت 04:08 PM

راست مي گه دوست من.دلت برا قوه قضاييه ايران بسوزه كه شهرام جزايري روز روشن از جلو چششون فرار مي كنه.اين هالو ها هم هيچ كاري نمي كنند.

-- mahtab ، Mar 25, 2007 در ساعت 04:08 PM

مشكل اين است كه دنيا را سياه و سفيد ميبينيد ولي در همه دنيا رنگ قالب خاكستري است ( در واقع كجا نيست كه اتفاق نيافتد )

-- kamran ، Mar 26, 2007 در ساعت 04:08 PM

اينكه رهبران كشورها همه دزد و رشوه بگير هستند شكي نيست .مشكل آنست كه ... باشي و دزد و رشوه بگير هم باشي.

-- Abdollah ، Mar 26, 2007 در ساعت 04:08 PM

جالب ترین نکته اینه که بعد از 10 سال چنین پرونده هایی رو میشوند. به نظر میاد قطعات پازل کم کم کنار هم چیده می شوند !

-- BABAK ، Mar 27, 2007 در ساعت 04:08 PM

ما ايرانيان علاقه وافري به دزدي از يكديگر داريم. اما در نهايت از جيب خودمان هم ميرود . اين خصلت ... نيست. من وتو هم همينطوريم: راه حل: قوانين سختگيرانه و بسيار سخت براي خاطيان.و براي رسيدن به آن بايد دموكراسي ايجاد شود و براي رسيدن به آن بايد آخوند را از مناسب حكومتي به زير كشيد و اين راه دشوار است

-- هادی کلانتری ، Mar 28, 2007 در ساعت 04:08 PM

dadash aya aslan rahi vojod dare ke shoma dar keshvarhaye gharbi ham ye memele milliardi ro bedone dadane reshve begiri?

-- بدون نام ، Mar 28, 2007 در ساعت 04:08 PM

به احمدي نژاد انقدر فشار اوردند تا اسامي را فاش نكندكه كاسه صبر فرانسه لبريز شد. اقاي رفسنجاني ذخيره انقلاب بيا درستش كن تاگي دروغ تاکي بانام اسلام نان مردم را از سفره هايشان خواهيد دزديد

-- بدون نام ، Mar 30, 2007 در ساعت 04:08 PM

اگر زباغ رعيت ملك خورد سيبي
برآورند غلامان او درخت از بن

-- mh ، Mar 31, 2007 در ساعت 04:08 PM

baba akhond ha va shebh akhond ha keshvar ra chapidand.Emrooz meekhondam keh irancel motalegh be behzad nabavi va doostan ast va hodod 7.5 miliard dar mokhaberat sarmayeh gozaree kardeh.Akheh yekee peyda nemeesheh beporseh chetoori in sarmayah ra avardi.

-- robert ، Mar 31, 2007 در ساعت 04:08 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)