تاریخ انتشار: ۸ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

گروگان‌گیری کودکان در فیلیپین


گروگان‌گیران از طریق نوشته‌های پشت شیشه با پلیس در تماسند. (AFP)

صبح روز چهارشنبه، مدیر یک مرکز پیش‌دبستانی در پایتخت فیلییپین ۳۲ دانش‌آموز خود و همچنین دو معلم‌شان را، که سوار بر اتوبوس مدرسه بودند، به گروگان گرفت. به گزارش خبرگزاری فرانسه، پلیس و والدین دانش‌آموزان، که در حال تماس با گروگان‌گیر و هم‌دستانش هستند، می‌گویند آنها برای آزادی گروگان‌ها، درخواست مسکن و آموزش برای عده‌ای کودک کرده‌اند.
گروگان‌گیران، که سه نفر هستند، زمانی که دانش‌آموزان برای گردشی از پیش‌برنامه‌ریزی شده سوار اتوبوس شدند، آنها را به گروگان گرفتند. گروگان‌گیرها ادعا کرده‌اند مسلح به تفنگ و نارنجک هستند.

یک تیم ویژه از نیروهای پلیس اتوبوس را محاصره کرده است و برای آزادی گروگان‌ها سرگرم مذاکره با عاملان گروگان‌گیری‌ست. سناتور «رامون رویلا»، که ستاره‌ی سینما بوده، متهم اصلی را از نزدیک می‌شناسد و از همین‌رو برای مذاکره با او به محل گروگان‌گیری آمد. او به طرف مرد گروگان‌گیر فریاد می‌زد «من اینجا آمده‌ام چون شما را دوست دارم». او در ادامه‌ی مذاکره‌ی خود، که مستقیما از رادیویی محلی پخش می‌شد، افزود «اسلحه‌هایتان را به طرف من نگیرید. من دوست شما هستم».

گروگان‌گیر اصلی، که «دوکات» نام دارد، در ساعات اولیه‌ی صبح با رادیویی محلی در مانیل تماس گرفت و درخواست خود را مبنی بر «آموزش آزاد و مسکن مناسب برای ۱۴۵ دانش‌آموز پیش‌دبستانی در مرکز مراقبت ماسمس» بازگو کرد. دوکات همچنین گفت: «اگر درخواست من محقق شود، کودکان را بدون کوچک‌ترین آزاری رها خواهم کرد. من کودکان را دوست دارم و درست به همین علت هم اینجایم».

کودکان گروگان همگی زیر پنج سال هستند.

آخرین گزارش‌ها خبر از آزادی یکی از کودکان، که تب بالایی داشته است، می‌دهد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)