تاریخ انتشار: ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ولایتی: ایران غنی‌سازی را تعلیق نخواهد کرد

علی‌اکبر ولایتی، مشاور رهبر ایران روز دوشنبه گفت: هر چند که قطعنامه‌های شورای امنیت تأثیراتی به دنبال خواهد داشت، اما مسلماً هیچ یک از این قطعنامه‌ها از سوی دولت و مردم ایران بدون پاسخ و واکنش باقی نخواهد ماند.
ولایتی، وزیر امور خارجه‌ اسبق ایران، این سخنان را ۱۹ مارس و در گفت‌وگویی با روزنامه البیان، چاپ امارات متحده عربی اظهار داشت.

وی همچنین تأکید کرد: ایران غنی‌سازی اورانیوم را حتی برای مدت کوتاه به تعلیق درنمی‌آورد زیرا پیش از این نیز این مسئله را پذیرفته بود، اما دو سال و نیم به طول انجامید و دیگر آمادگی تکرار این تجربه را ندارد.

علی‌اکبر ولایتی همچنین بر مخالفت ایران با پیشنهاد مجدد محمد البرادعی، مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی مبنی بر لغو همزمان تحریم‌های بین‌المللی و تعلیق غنی‌سازی اورانیوم توسط ایران تأکید کرد.

از سوی دیگر به گزارش خبرگزاری فرانسه، عباس عراقچی، معاون حقوقی و بین‌الملل وزارت امورخارجه ایران روز دوشنبه در ملاقاتی با سفرای کشورهای خارجی در تهران اظهار داشت: "تصویب قطعنامه‌های جدید از سوی شورای امنیت با پاسخ‌های متناسب ایران مواجه خواهد شد."

عراقچی مسیر شورای امنیت را مسیری اشتباه و غیر مفید نامید و افزود: " دو راه پیش روی شورای امنیت وجود دارد که یکی همکاری و حل مسائل از طریق مذاکره و گفت‌وگو بدون پیش‌شرط است که جمهوری اسلامی ایران آمادگی خود را برای چنین مذاکره‌ای اعلام کرده‌است. راه دوم مسیر مقابله و تصویب قطعنامه‌های جدید از سوی شورای امنیت است که آمریکا به‌دنبال آن می‌باشد و با پاسخهای متناسب ایران مواجه خواهد شد زیرا ملت ایران برای حفظ استقلال خود تاکنون هزینه‌های زیادی پرداخته و حاضر به گذشتن از حقوق حقه خود نخواهد شد."

شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار است این هفته نشستی به منظور رأی‌گیری در مورد قطعنامه‌ای جدید علیه ایران برگزار کند.

Iran warns UN Security Council ahead of key vote

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)