تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

هشدارکانون صنفی معلمان نسبت به عواقب آزاد نشدن فرهنگیان

نایب رییس كانون صنفی معلمان ایران، اظهار داشت با وجود اینکه رییس‌قوه قضاییه ابلاغ کرده است همه آموزگاران بازداشت‌شده آزاد شوند، با این حال تاکنون تنها پنج معلم آزاد شده‌اند.


فرهنگیان در مقابل مجلس. کسوف

به گزارش خبرگزاری کار ایران، پور وثوق در این باره گفت‌: "با وجود ابلاغ رییس قوه قضاییه مبنی بر آزادی تمامی معلمان بازداشت شده تاكنون تنها 5 نفر از این افراد آزاد شده‌‏اند و مابقی همچنان در بازداشت هستند".

نایب رییس كانون صنفی معلمان ایران، افزود:‏ "رییس قوه قضاییه به دادستان دستور داده است كه تا امروز نسبت به آزادی معلمان بازداشت شده اقدام كند؛ اما تاكنون نسبت به آزادی تمامی این افراد اقدام نشده است".

پور وثوق در ادامه گفت‏: "متاسفانه هیچ آمار دقیقی از تعداد معلمان بازداشت شده اعلام نشده است و براساس وعده مطرح شده، 44 نفر از معلمان بازداشتی تا پایان تعطیلات آزاد خواهند شد".


نایب رییس كانون صنفی معلمان ایران، همچنین اظهار داشت که اعضای هیات مدیره كانون صنفی معلمان همگی در بازداشت هستند و "این افراد هیچ تماس تلفنی با بیرون نداشتند، به همین دلیل از وضعیت آنان اطلاعی نداریم".

پور وثوق همچنین خبر از دستگیری "15معلم در کرمانشاه" داد که تا امروز "11 نفر از آنان" آزاد شده‌اند.

نایب رییس كانون صنفی معلمان ایران خاطر نشان کرد این کانون برای آزادی آموزگاران "التماس" نخواهد کرد اما در عین حال تمام تلاش خود را برای آزادی فرهنگیان انجام خواهد داد و برای این کار رایزنی هم خواهد کرد.


پور وثوق، افزود‌‏: "در صورتی كه نسبت به آزادی معلمان اقدام نشود همكاران فرهنگی واكنش‌‏هایی را نشان می‌‏دهند كه شاید قابل كنترل نباشد و عواقب آن به عهده كسانی است كه مانع آزادی معلمان می‌‏شوند".

به گفته نایب رییس كانون صنفی معلمان ایران، تعدادی از اعضای اصلی سازمان معلمان ایرانی نیز بازداشت شده‌‏اند.
جمعی از فرهنگیان در روز 23 اسفند ، به نشانه اعتراض به عدم اجرای لایحه خدمات كشوری و تحقق خواسته‌‏هایشان در مقابل مجلس شورای اسلامی و وزارت آموزش و پرورش تجمع كرده بودند، که شماری از آنها دستگیر شدند.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)