تاریخ انتشار: ۲۷ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کانادا به خانواده ایرانی فرودگاه مسکو پناهندگی داد

زهرا کمال‌فر که به همراه دو فرزندش 10 ماه را در فرودگاه مسکو گذراند تا برای گرفتن پناهندگی کشوری را پیدا کند، سرانجام با اعطای پناهندگی از سوی دولت کانادا به این خانواده، به ونکوور رسید.

خانم کمال‌فر پس از رسیدن به کانادا گفت: "من انگلیسی نمی‌دانم، نمی‌دانم به چه زبانی از دولت کانادا تشکر کنم ... از اینکه به من و بچه‌هایم کمک کردید خیلی خیلی متشکرم".


کمال فر در فرودگاه ونکوور. CanWest News Service

به گزارش نشریه مک لینز چاپ کانادا، کمال‌فر در سال 2005 ایران را ترک کرد. گفته می‌شود کمال‌فر برای "فعالیت‌های سیاسی" در تهران "زندانی" بوده است.

خانم کمال‌فر پس از گریختن از ایران، به همراه دو فرزندش از طریق مسکو به فرانکفورت رفت. با این حال دولت آلمان از اعطای پناهندگی به این خانواده خودداری کرد و آنها را بار دیگر به مسکو برگرداند.

کمال‌فر و فرزنداش در ماه نوامبر در آستانه فرستاده شدن به تهران بودند، اما با پس از اینکه در حمایت از این خانواده، اعتراضاتی صورت گرفت، این خانواده ایرانی پس از 10 ماه اقامت در فرودگاه مسکو سرانجام توانستند کشوری را برای دریافت پناهندگی پیدا کنند.

نظرهای خوانندگان

اقدام انسانی دولت کانادا قابل ستایش است. تعجب میکنم از دولت آلمان. با وجود اینکه بسیاری از افرادی که سابقه هیچگونه فعالیت سیاسی ندارند یا با هیچ محدودیت جدی روبرو نیستند صرفاً با دروغ پناهندگی از دولت آلمان دریافت میکنند دولت آلمان از دادن پناهندگی به افرادی که واقعاً گرفتار هستند خودداری میکند.

-- مجید ، Mar 18, 2007 در ساعت 02:38 PM

لطفا از همکارانتان خواهش کنید طی متن مناسبی از این اقدام دولت کانادا قدردانی گردد. باشد که درشرایط مشابه باز هم کمک کنند. حسین غلامی

-- بدون نام ، Mar 19, 2007 در ساعت 02:38 PM

وقتي كه اين خبر را شنيدم يا به عبارت بهتر خواندم واقعا خوشحال شدم. كار دولت كانادا كاملا انساني و شايسته تقدير و ستايش است... كانادا ممنونيم

-- مهرناز ، Mar 19, 2007 در ساعت 02:38 PM

انسانيت را دوباره بايد از كانادا بازاموزي كنيم. كانادا سپاسگذاريم

-- atropatan ، Mar 19, 2007 در ساعت 02:38 PM

شاید کاناداییها مسلمان تر از ما باشند !!!!!!!!

-- بدون نام ، Aug 3, 2007 در ساعت 02:38 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)