تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

تجمع بستگان فرهنگیان بازداشت شده مقابل دادگاه انقلاب

خانواده های آموزگاران بازداشت شده، جلوی دادگاه انقلاب تهران تجمع كرده و خواستار آزادی بستگانشان شدند.

خبرگزاری کار ایران گزارش می‌دهد عده‌‏ای از خانواده‌‏های فرهنگیانی كه به دلیل تجمع جلوی مجلس در روز چهارشنبه هفته گذشته دستگیر شده بودند، امروز شنبه مقابل دادگاه انقلاب تهران تجمع كرده و خواستار آزادی بازداشت شدگان شدند.

در این تجمع، چند تن از خانواده‌‏های فرهنگیان بازداشت شده، به این خبرگزاری گفتند: "صبح چهارشنبه هفته قبل جمع زیادی از معلمان برای دفاع از حقوق قانونی صنفی خودشان در جلوی مجلس شورای اسلامی تجمع كرده بودند که حدود 40 تن از آنان پس از پایان تجمع توسط نیروهای امنیتی دستگیر و به زندان اوین شدند".

بر پایه این گزارش همسر یكی از معلمان دستگیر شده كه جانباز شیمیایی است، اظهار داشت: "همسر من یك معلم جانباز شیمیایی جنگ تحمیلی است كه به داروهای ویژه نیاز دارد، اما متاسفانه مسوولین زندان اوین اجازه نمی‌‏دهند به وی دارو برسانم و نگران سلامتی جسمی‌‏ همسرم هستم".

به گفته یکی از بستگان بازداشت شدگان افرادی که برای "دفاع از حق قانونی صنفی شان جلوی مجلس تجمع كرده بودند و توسط نیروهای امنیتی دستگیر شدند، اكنون در زندان اوین هستند و هیچ خبری از آنها در دست نیست".

ایلنا به نقل از یکی دیگر از اجتماع‌کنندگان می‌افزاید: "مسوولین زندان اوین روز پنج شنبه به ما گفتند كه برای پیگیری وضعیت بازداشت شدگان، می‌‏توانید صبح روز شنبه به دادگاه انقلاب مراجعه و با دادن تعهد، خانواده‌‏های خود را آزاد كنید كه اكنون مراجعه كرده‌‏ایم، اما هیچ كس پاسخگوی این مشكل ما نیست".

از سوی دیگر روزنامه اعتماد چاپ تهران از نامه‌ای خبر داده است که جمعی از همسران و خانواده‌های فرهنگیان بازداشت شده خطاب به محمود احمدی‌نژاد، رییس‌جمهوری ایران، نوشته اند.
هنوز گزارشی از متن این نامه منتشر نشده است و مشخص نیست که این نامه به رییس‌جمهور فرستاده شده است یا خیر.



روزنامه اعتماد می‌افزاید: "در حالی كه محمود فرشیدی وزیر آموزش و پرورش در نخستین مصاحبه مطبوعاتی خود با خبرنگاران رسانه‌های جمعی هرگونه دستگیری و برخورد خشونت‌آمیز با معلمان حاضر در تجمع صبح روز چهارشنبه مقابل مجلس را تكذیب كرد، شنیده‌ها حاكی از آن است كه از جمع بازداشت‌شدگان در روز چهارشنبه، حدود 100 نفر در بازداشت مانده‌اند و بقیه به قید ضمانت آزاد شده‌اند مشروط بر آن‌كه روز شنبه یا دوشنبه به دادسرای انقلاب مراجعه كنند. گفته می‌شود كه حدود 50 نفر بازداشت‌شدگان به زندان اوین منتقل شده‌اند و خانواده‌های این تعداد افراد نیز از محل نگهداری آنان مطلعند در حالی كه از محل نگهداری 50 نفر باقیمانده هیچ اطلاعی در دست نیست".

نظرهای خوانندگان

كانون صنفي معلمان ايران :
اسامي دستگير شدگان در تهران

۱- محمود بهشتي لنگرودي

۲- علي اكبر باغاني

۳- كريم قشقاوي

۴- محمد رضا رضايي

۵- رسول بداقي

۶- محسن كمالي

۷- نورالله اكبري

۸- سجاد خاكساري

۹- سورج جعفري

۱۰ - ربيع پور

۱۱-خاكبازان

و.......

اسامي دستگير شدگان در كرمانشاه

۱- محمد توكلي

۲- صادقي

۳- حشمتي

۴- عباسي

۵- لرستاني

۶- لرستاني

و...... بنا به گزارش هاي رسيده تاكنون ۱۵ تن از معلمان در كرمانشاه دستگير شده اند.

دادگاه انقلاب تهران اعلام كرد ۴۴ نفر از دستگير شدگان تا ۱۵ فروردين ۸۶ آزاد نخواهند شد.


-- Sam ، Mar 18, 2007 در ساعت 04:20 PM

سلام مي خواهم بگويم كه اعتراض عده ي كمي از معلمان صنفي نيست و نبايد در اين ميان حق دانش آموزان تضيع شود

-- احمد ، May 4, 2007 در ساعت 04:20 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)