تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بیانیه انجمن اسلامی معلمان به مناسبت دستگیری‌های اخیر

انجمن اسلامی معلمان ایران به مناسبت دستگیری و ضرب و شتم تعدادی از معلمان بیانیه‌‏ای صادر کرد.

به گزارش خبرگزاری کار ایران، در بیانیه انجمن اسلامی معلمان ایران آمده است: "هر انقلاب، هر چند اصیل، مردمی و فراگیر باشد، اگر در عرصه اجتماعی نتواند نظام عدالت اجتماعی را استقرار بخشد، نمی توان آن را انقلابی موفق و پیروز نامید".


اجتماع فرهنگیان در مقابل مجلس. آرش عاشوری نیا-کسوف

این بیانیه می‌افزاید: "نزدیک به دو سال از شروع به کار دولت نهم می گذرد، دولتی که با شعار عدالت محوری و مهرورزی و آوردن بودجه نفت بر سرسفره‌ها، برنامه های خود را آغاز کرد، اما در گزارش مقامات اقتصادی، درآمد دهک بالای جامعه نسبت به دهک پایین جامعه با رقمی اعلام می شود که تناسبی باشعارهای فوق ندارد و شاهدیم جمع کثیری از مردم کشور زیر خط فقر به سر می برند. فرهنگیان به عنوان سازندگان جامعه فردا و الگوی آینده سازان، بیش از هر قشری باید و شاید که دغدغه عدالت خواهی و ستم ستیزی داشته باشند . اما خبرهای رسیده حاکی از آن است که پس از چند روز تجمعات مسالمت آمیز معلمان در جلوی مجلس و وزارت آموزش و پرورش به منظور اعلام مطالبات صنفی خود، بدون اینکه دست به اغتشاش زده باشند، تعداد زیادی از آنان مورد ضرب و شتم قرار گرفته و بازداشت شده اند".


در پایان این بیانیه آمده است: "انجمن اسلامی معلمان ایران، بارها لزوم برقراری عدالت و ارتقای منزلت اجتماعی و تامین معیشت معلمان را در بیانیه های خود مورد تاکید قرار داده و نیز طرحی عملی و عادلانه تهیه و تدوین کرده است که به زودی عرضه خواهد نمود، لذا ما ضمن فراخوانی مسئولان سیاسی و فرهنگی جامعه به سعه صدر و مدارا و مهرورزی نسبت به فرهنگیان فرزانه کشور، دستگیری و هتک حرمت فرهنگیان معزز را محکوم کرده، آزادی فوری و اعاده حیثیت آنان را خواستاریم".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)