تاریخ انتشار: ۲۲ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

احتمال صدور قطعنامه تحریم ایران تا یکشنبه

سفیر بریتانیا در سازمان ملل خبر داد که کشورهای "پنج به علاوه یک" به صدور پیش‌نویس قطعنامه دوم شورای امنیت برای تحریم ایران، نزدیک‌تر شده‌اند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، امیر جونز پری، نماینده بریتانیا در سازمان ملل پس از نشست نیمه رسمی کشورهای آمریکا، بریتانیا، فرانسه، چین، روسیه و آلمان به خبرنگاران گفت در این نشست پیشرفت چشمگیری حاصل شده است.

به گفته آقای پری، متن تهیه شده برای تصمیم‌گیری به پایتخت کشورهای پنج به علاوه یک فرستاده شده تا در نشست روز سه‌شنبه (امروز) درباره آن تصمیمات قطعی‌تر گرفته شود.
نشست نیمه‌رسمی روز گذشته سران کشورهای پنج به علاوه یک امروز نیز ادامه دارد.

شش كشور در حال بررسی موارد تنبیهی جدیدی هستند كه شامل منع سفر مقامات ایرانی، تحریم تسلیحاتی، محدودیت‌های مالی و تجاری و سخت‌تر كردن تحریم‌های مصوبه‌ قطعنامه‌ 1737 شورای امنیت است.

این قطعنامه که حدود سه هفته پیش مهلت آن تمام شد، ایران را موظف می‌کرد که فعالیت‌های غنی‌سازی خود را متوقف کند اما جمهوری اسلامی ایران به آن اعتنا نکرد.

کشورهای پنج به علاوه یک قصد دارند در قطعنامه جدید، تحریم‌های سخت‌تری را علیه ایران اعمال کنند اما هنوز توافق‌های نهایی بر سر موارد تحریم اعلام نشده است. برخی ناظران می‌گویند که برای کشورهای شش‌گانه، سرعت و یکپارچگی تصویب قطعنامه دوم که نشانه‌ای از اتحاد جهانی است اهمیت بیشتری دارد تا شدت تحریم‌ها.

نماینده آمریکا در سازمان ملل درباره نشست روز گذشته کشورهای پنج به علاوه یک احتمال داد که قطعنامه نهایی تا روز یک‌شنبه به رأی گذاشته شود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


گپی با یک آدم معمولی

میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۵

چهار ماه در تابوت می‌خوابیدم

وبلاگستان در سالی که گذشت

گفت‌وگویی با عباس کیارستمی