تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

یک "مقام آگاه": عسگری را ربوده‌اند

خبرگزاری فارس روز دوشنبه به نقل از شخصی که "یک مقام آگاه" نامیده‌شده اعلام کرد که" اخیراً سرویس‌های اطلاعاتی آمریکا، "رژیم صهیونیستی" و انگلیس با طراحی ربایش یک کارمند بازنشسته وزارت دفاع بنام علیرضا عسگری سعی دارند سناریوی عملیات روانی جدیدی را ظرف چند روز آینده اجرایی کنند.

این "مقام آگاه" افزوده‌است: علیرضا عسگری که حدوداً چهار سال قبل بازنشسته شده بود، در بهمن ماه سال جاری وارد شهر استانبول ترکیه شد که طی یک عملیات مشترک ، ربوده شده و به پایگاه اینجرلیک در ترکیه و سپس به یکی از مقرهای پنهانی سازمان جاسوسی امریکا (سیا) منتقل می‌گردد."
خبرگزاری فارس همچنین بر اساس اظهارات این "مقام آگاه" از احتمال شکنجه علیرضا عسگری از سوی ربایندگان خبر داده‌است.

خانواده عسگری: ما در ایران هستیم

از سوی دیگر بنا به گزارش همین خبرگزاری خانواده علیرضا عسگری، معاون وزیر سابق دفاع ایران، که ۹۵ روز پیش در ترکیه ناپدید شد به خبرنگاران گفتند: "اسرائیل یا آمریکا عسگری را دزدیده‌اند و در این باره ترکیه مسئول است." خانواده علیرضا عسگری شامل همسر، دو دختر، پسر و برادر عسگری روز دوشنبه در سفارت ترکیه در تهران با رایزن و نفر دوم این سفارتخانه دیدار و گفت‌وگو کردند.
این در حالی است که گروهی از رسانه‌های عربی و غربی پیش از این گزارش داده‌بودند که سردار سرتیپ عسگری به همراه خانواده‌اش به غرب پناهنده شده.

زیبا احمدی، همسر آقای عسگری در این باره گفت: " ما در ایران هستیم و جایی نرفته‌ایم، ایشان به هیچ وجه پناهنده نشده و نخواهد شد." وی ادامه داد: "آقای عسگری با ایران مشکلی نداشته که بخواهد پناهنده شود. کسی که می‌خواهد پناهنده شود اول خانواده‌اش را با خودش می‌برد. خانه، ماشین و هر چه دارد به اسم خودش است، اگر می‌خواست برود تکلیف این‌ها را مشخص می‌کرد. مگر می‌شود خودش برود و خانواده‌اش در ایران باشند؟"

این در حالی است که روزنامه الشرق الاوسط به نقل از آنچه این روزنامه "منابع ایرانی" نامید نوشته بود: "عسگری با یک سری مدارک سری به آمریکا رفته است."

Fars news agency: "Iranian defence official is kidnapped"

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


گپی با یک آدم معمولی

میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۵

چهار ماه در تابوت می‌خوابیدم

وبلاگستان در سالی که گذشت

گفت‌وگویی با عباس کیارستمی