تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

علت مرگ دانشمند هسته‌ای ایرانی

معاون سازمان پزشکی قانونی ایران تأئید کرده‌است که مرگ ، اردشیر حسین‌پور، دانشمند هسته‌ای ایرانی بر اثر گازگرفتگی بوده‌است.
این خبر را روزنامه اینترنتی جام جم روز یک شنبه گزارش کرده‌است.

هفته‌نامه بریتانیایی ساندی تایمز مدتی قبل اعلام کرده بود، که اردشیر حسین‌پور،از سوی موساد، سرویس امنیتی اسرائیل ، ترور شده است. برخی منابع نیز گمانه‌زنی‌هایی در مورد تأثیر مواد پرتوزا بر روی سلامت کارکنان هسته‌ای ایران از جمله آقای حسن پور انتشار داده‌اند. دکتر اردشیر حسین‌پور، ۴۴ ساله، دی‌ماه سال ۱۳۸۵ در خانه خود در شیراز درگذشت.



حسن عابدی، معاون سازمان پزشکی قانونی، روز یک شنبه ۲۰ اسفند، در رابطه با مرگ اقای حسین‌پور به خبرگزاری فارس گفت: "پس از مرگ این دانشمند در خانه‌اش در شیراز، جسد او برای شناسایی علت مرگ به پزشکی قانونی منتقل شد. روی جسد علایم مرگ بر اثر گازگرفتگی وجود داشت که معاینات صورت گرفته نیز آن را تائید کرد."

معاون پزشکی بالینی سازمان پزشکی قانونی درخصوص علت حادثه نیز گفت: زمان حادثه، این دانشمند ایرانی در خانه‌اش تنها بود و نقص موجود در سیستم‌های حرارتی خانه، علت حادثه بوده است.

اين دانشمند هسته‌ای از جمله محققان تأسيسات فرآوری اورانيوم اصفهان يکی از تاسيسات محوری معاونت توليد سوخت سازمان انرژی اتمی ايران بوده است.

دکتر حسین‌پور، علاوه بر ثبت پنج اختراع و انتشار ۳۵ مقاله علمی در مجلات تخصصی بين‌المللی و ا جرای بيش از دوازده طرح مهم دفاعی، در سال ۱۳۸۲ عنوان نفر اول محققان دفاعی جمهوری اسلامی را نیز به دست آورده بود.

Iranian nuclear scientist “dead by gas leak at home”

نظرهای خوانندگان

عجیب است که یک دختر 13 یا 16 ساله دانشمند هسته ای اسکورت دارد اما خوابگاه صدرای شیراز که قبلا هم در دوره دانشجویی خود من به همین ترتیب قربانی گرفته بود مامن نا امن طراز اولین ترین دانشمند هسته کشور شده است

-- saanei ، Mar 12, 2007 در ساعت 04:10 PM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


گپی با یک آدم معمولی

میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۵

چهار ماه در تابوت می‌خوابیدم

وبلاگستان در سالی که گذشت

گفت‌وگویی با عباس کیارستمی