تاریخ انتشار: ۲۱ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

بوش از مواضع ایران استقبال کرد


بوش و رییس‌جمهور کلمبیا. رویترز

جورج بوش، رییس جمهور آمریکا، از ایران و سوریه خواست که اظهارات مثبت خود در کنفرانس بین المللی بغداد را با اقدام ملموس و عینی جامه عمل بپوشانند و تهران و دمشق را فرا خواند که جلوی جریان اسلحه و بمب گذاران انتحاری را بگیرند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جورش بوش در این باره گفت: "اگر آنها واقعا می خواهند به ثبات عراق کمک کنند، چیزهای برای انجام دادن وجود دارد، اقداماتی از قبیل قطع جریان اسلحه و یا جلوگیری از ورود بمب گذاران انتحاری به عراق".

در کنفرانس بغداد، که برای طرح مسایل امنیتی عراق برگزار شده بود پنج عضو شورای امنیت، شش همسایه عراق و نمایندگان شماری از کشورهای عرب شرکت داشتند.

بوش در جریان دیدارش از کلمبیا گفت: "البته که ما از این اظهارات استقبال می‌کنیم ... اکنون آنها می‌توانند به آن عمل کنند".

رییس‌جمهوری آمریکا اظهار داشت: "من آدمی‌ام که از آنهایی که حرفی می‌زنند و عمل می‌کنند، خوشم ‌می‌آید. ما هم در پی آن واکنش نشان می‌دهیم".

رییس‌جمهوری آمریکا همچنین از کنفرانس بغداد تمجید کرد و آن را "بسیار مثبت" خواند.

جورج بوش از اینکه کنفرانس بغداد، تعهدات دیگر کشورها را برای کمک به عراق به ارمغان آورده ابراز خرسندی کرد و گفت: "این دموکراسی جوان میزبان همسایگان و کشورهای جهان بود که شیوه گفتگویی را با عراقی‌ها اختیار کردند که سازنده و مثبت بود".

بوش افزود: "گمان می‌کنم این کنفرانس به طرف‌های مختلف در داخل عراق جسارت لازم برای انجام اقدامات دشوار جهت صلح و سازش را خواهد داد و به دولت عراق هم جسارت می‌دهد که تصمیماتی اتخاذ کند که صلح و سازش را ممکن سازد".

روز گذشته نیز زلمای خلیل زاد، سفیر آمریکا در بغداد درباره گفتگوهایش با مقامات ایرانی در کنفرانس بغداد اظهار داشت: "با آنها مستقیما جلوی دیگران ملاقات کردم و با هم دور یک میز گفتگو کردیم. من نگرانی‌هایم را با آنها در میان گذاشتم".

زلمای خلیل‌زاد افزود: "بحث‌و تبادل نظر با ایرانی‌ها و دیگران درباره عراق سازنده، جدی و در جهت حل مشکل بود".

نظرهای خوانندگان

Man fekr mikonam behtarin dafa hamle ast. Behtar ast harche zoodtar ta dir nashode be navhaye Amrica dar khalij fars hamle va onha ra nabood konim va be ghole doctor Rezaei hatta be eragh va afghanestan hamle namoode va anha ra az chang janayat karan Amrica najat dahim.
Dar in rah age pirooz shodim ke hich vali age shakast khordim do halat darad ya shahid mishim ya zende mimonim.Age shahid shodim mostaghiman be behesht mirim vali age zende mandi agha Emam Zaman zohoor karde va ma be ettefagh an hazrat amrica ra nabood mikonim.

Ba tashakor

-- Ardavan ، Mar 12, 2007 در ساعت 01:55 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


گپی با یک آدم معمولی

میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۵

چهار ماه در تابوت می‌خوابیدم

وبلاگستان در سالی که گذشت

گفت‌وگویی با عباس کیارستمی