تاریخ انتشار: ۲۰ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

ساندی‌تایمز: "عسگری از سال 2003 جاسوسی می‌کرده است"

هفته‌نامه ساندی تایمز به نقل از "منابع ایرانی" خود مدعی شده است که علیرضا عسگری، معاون پیشین وزیر دفاع ایران، که چندی پیش در ترکیه ناپدید شد، از سال 2003 جاسوسی می‌کرده است.

این هفته‌نامه انگلیسی همچنین ادعا کرده است که برپایه اطلاعات رسیده به این نشریه، علیرضا عسگری، پس از ناپدیدی در یک پایگاه ناتو، در آلمان تحت بازجویی قرار گرفته است.

به نوشته ساندی‌تایمز، پس از اینکه احتمال می‌رفت عسگری لو برود، مقدمات فرار وی از سوی سازمان‌های جاسوسی غرب فراهم شد. به نوشته این هفته نامه، پیش از آن گمان می‌رفت که وزارت اطلاعات ایران به علیرضا عسگری مشکوک شده باشد.

این نشریه همچنین به نقل از "منابع ایرانی" خود می‌افزاید چندین ماه طول کشید که مقدمات خروج عسگری فراهم شود. ساندی‌تایمز در ادامه گزارش می‌دهد که دست کم 10 نفر از خانواده علیرضا عسگری از ایران خارج شده‌اند.

این هفته ‌نامه همچنین می‌نویسد که بنا به شنیده ها عسگری با خود مدارکی آورده است که نشان از تحرکات ایران در خاورمیانه دارد. همچنین گمان می‌رود وی از جزییات برنامه هسته‌ای ایران خبر نداشته باشد.

روزنامه اسراییلی "یعودیت آحارونوت" مدعی شده است که موساد فرار علیرضا عسگری را ترتیب داده است.

از سوی دیگر محمدعلی حسینی، سخنگوی وزارت امورخارجه ایران، روز یکشنبه به خبرنگاران گفت که ایران هنوز منتظر پاسخ ترکیه درخصوص ناپدید شدن علیرضا عسگری است.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت تركیه گفت: "عسگری از كارمندان سابق وزارت دفاع است كه پس از بازنشستگی به امر تجارت مشغول بوده است. وی ابتدا سفری به دمشق و سپس به تركیه داشت كه پس از دو روز تماس وی با خانواده‌‏اش قطع شد، خانواده عسگری به بخش كنسولی وزارت خارجه مراجعه كردند و بخش كنسولی این وزارتخانه از طریق سفارت تركیه در تهران و سفارت ایران در آنكارا این موضوع را پیگیری كرد. همچنین اینترپل در این زمینه فعال شد و هیاتی نیز از سوی ایران به تركیه اعزام شد و با مسوولان ترك در این زمینه صحبت كردند".

حسینی همچنین گفت: "هم اكنون منتظر پاسخ تركیه هستیم كه براساس آنچه نخست وزیر تركیه گفت، نیروهای امنیتی این كشور نیز پیگیر موضوع هستند."

سخنگوی وزارت امورخارجه ایران درباره خبر واشنگتن‌‏پست مبنی بر این كه عسگری پناهنده یكی از كشورهای غربی شده است، گفت: "تحلیل‌‏های زیادی در این زمینه مطرح شده كه مطالب قابل اعتمادی نیستند، مهم این است كه ما موضوع را از طریق مراجع رسمی و براساس وعده دولت تركیه پیگیری می‌‏كنیم".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


گپی با یک آدم معمولی

میراث فرهنگی در سال ۱۳۸۵

چهار ماه در تابوت می‌خوابیدم

وبلاگستان در سالی که گذشت

گفت‌وگویی با عباس کیارستمی