تاریخ انتشار: ۲ فروردین ۱۳۸۶ • چاپ کنید    

رکورد 118 میلیون SMS برای نخستین روز فروردین

مشترکان شبکه‌ تلفن همراه دولتی ایران در نخستین روز سال نو نزدیک به 118 میلیون و 200 هزار پیام کوتاه (SMS) ارسال کردند.

داوود زارعیان، مدیر کل روابط عمومی شرکت مخابرات ایران، با اعلام این مطلب گفت: "این میزان پیام كوتاه از عصر روز 29 اسفندماه 85 تا عصر روز اول فروردین ‌ماه ارسال شده است؛ همچنین از میان تمام پیام‌های ارسالی در این روز 80 درصد با موفقیت مبادله شده‌اند".


به گزارش ایسنا آخرین رکورد ارسال ركورد ارسال پیام کوتاه تلفنی در ایران، همزمان با عید غدیر سال گذشته با رقم 72 میلیون به ثبت رسید.

ارسال SMS در ایران بسیار متدوال و برخلاف بسیاری از کشورها، مشترکان ایرانی فقط در موارد ضروری از آن استفاده نمی‌کنند.

مشترکان ایرانی با داشتن یک تلفن همراه به شبکه به نسبت وسیعی از دوستان و آشنایان پیوند می‌خورند.

در بسیاری از موارد هنگامی که نمی‌توان با شخص مورد نظر – به دلیل شلوغی شبکه_ تماس تلفنی گرفت، پیام کوتاه تلفنی کارسازتر است.

SMS، استفاده دیگری نیز دارد: جوک‌های انتخاباتی، به شوخی گرفتن سیاست ها و شعارهای رسمی، سر کار گذاشتن دوستان با ارسال پیام‌هایی که در نگاه نخست جدی است اما به شوخی تبدیل می‌شود، پیام‌های عاشقانه ...

دولت ایران گرچه از ارسال این پیام‌های کوتاه سود سرشاری می‌برد اما در مواقعی برخی دستگاه‌های حکومتی صبر خود را از دست می‌دهند و برای نمونه برای سازندگان جوک‌های انتخاباتی خط و نشان می‌کشند و حتی برخی را نیز دادگاهی می‌کنند.

افزون بر پیام‌های متنی انواع زیادی از پیام‌های تصویری نیز میان مشترکان در ایران رد و بدل می‌شود.

فضای پیام‌های کوتاه تلفنی در ایران ادبیات خاص خود را نیز برساخته است. پیام کوتاهی به محبوبیت می‌رسد و هزاران دست می‌چرخد که کوتاه، به روز و نوآورانه باشد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)