رادیو زمانه

تاریخ انتشار: ۲۳ بهمن ۱۳۸۵

به بنیاد‌های خاتمی دستبرد زدند

ساختمان شماره 13 خیابان زاگرس واقع در میدان آرژانتین که محل استقرار بنیاد باران و موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگ‌ها وتمدن‌ها است مورد دستبرد سارق یا سارقان قرار گرفت و کلیه وسایل و تجهیزات کامپیوتری وصوتی و تصویری آنها به سرقت رفت.

به گزارش روابط عمومی بنیاد باران، ساعت 7 صبح امروز، وقتی کارکنان بنیاد به محل کار خود مراجعه کردند مشاهده نمودند که درب ورودی ساختمان به زور باز شده و درب ورودی واحدهای طبقات اول و دوم شکسته و وسایل و مدارک و بخشی از اسناد پخش شده است.



آنطور که به نظر می رسد سارقان درب اتاق‌ها، کمدها و فایل ها را با زور شکسته و باز کرده‌اند و ضمن بهم ریختن بخشی از اسناد و مدارک، چندین دستگاه کامپیوتر ویدئوپروژکشن، آمپلی فایر و دستگاه تکثیر و همچنین کلیه گوشیهای تلفن و مهربنیاد باران را همراه خود برده‌اند و این سرقت در شب یا روز بیست و دوم بهمن اتفاق افتاده در حالی که هیچ یک ازکارکنان بنیاد باران و موسسه بنی المللی گفت و گویی فرهنگها و تمدنها در محل حضور نداشته‌اند.

بنیاد آزادی ، رشد آبادانی ایران (باران) و موسسه بین المللی گفت و گوی فرهنگ‌ها و تمدن‌ها، دو نهاد غیر دولتی هستند که توسط سید محمد خاتمی رئیس جمهور سابق ایران تاسیس شده‌اند و در زمینه جمع بندی تجارب مدیریتی کشور و ارائه راهکار برای چالش های مهم و نیز پیشبرد ایده گفت و گوی تمدن‌ها فعالیت می کنند.

بر اساس این گزارش هنوزانگیزه سارقان از این اقدام مشخص نیست و موضوع با درخواست مسئولان بنیاد باران از سوی نیروی اتنظامی در حال پیگیری است.