تاریخ انتشار: ۹ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

مدیر خبرگزاری دانشجویان ایران تغییر کرد

مدیرعامل خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) این هفته معرفی می شود.
یک منبع مطلع این خبر را به خبرگزاری رسمی جمهوری اسلامی ایران (ایرنا) اعلام کرد و گفت: برای کارکنان ایسنا اهمیت زیادی داشت که مدیرعامل جدید از داخل خود مجموعه انتخاب شود.

چندی پیش اخباری در رسانه‌ها منتشر شد که حکایت از فشار دولتی به بدنه این خبرگزاری برای تغییر مدیرعامل داشت.

خبرگزاری دانشجویان ایران وابسته به جهاد دانشگاهی یک نهاد تا حدودی غیر دولتی به شمار می‌رود که مدیرعامل آن با نظر رییس جهاد دانشگاهی انتخاب می‌شود.

ایسنا آذرماه 1378 فعالیت اطلاع‌رسانی خود را به صورت رسمی آغاز کرد و در فضای رسانه‌ای آن دوره توانست در انتقال اخبار مختلف به‌ویژه اخبار جنبش دانشجویی تا حدودی مستقل عمل کند.

پس از سفر تحصیلی ابوالفضل فاتح مدیر عامل خبرگزاری دانشجویان ایران به انگلستان، محمدعلی نادعلیزاده که زمانی معاون خبرگزاری دانشجویان ایران بود این سمت را به عهده گرفت اما پس از تغییرات صورت گرفته در دولت ایران، فشارهای سیاسی برای تغییر مدیرعامل این خبرگزاری آغاز شد.

ابوافضل فاتح در مصاحبه‌ای با خبرگزاری کار ایران (ایلنا) توضیح داده بود: «فشار برای تغییر در ساختار مدیریتی ایسنا را در شأن دولت نمی‌دانم. این رویکرد غلط، مفید نیست. اولا مشکلاتی که دولت با آن دست و پنجه نرم می‌کند، ناشی از رسانه‌ها نیست. راه حل‌های آن هم صرفا رسانه‌ای نیست و اگر دوستان فرض می‌گیرند که در برخی موارد رسانه‌ها راه حل مساله هستند، مربوط به آنجاهایی است که نظام رسانه‌ای قوی دارند. اگر صدا و سیما با آن وسعت و با آن شبکه وسیع و اگر ایرنا، ایران، کیهان و روزنامه‌ها و خبرگزاری‌‏های همسوی دیگر نتوانند مشکلات دولت را حل کنند، چگونه می‌خواهیم با یک ایسنا آن را حل کنیم؟»
آقای فاتح در دوران دانشجویی عضو دفتر تحکیم وحدت و از موسسان و نخستین مدیر خبرگزاری دانشجویان ایران بود.



بنابر گزارش ایرنا مدیر عامل جدید این خبرگزاری از جمعه فعالیت رسمی خود را آغاز خواهد کرد. گفته می‌شود آقای حسن‌زاده مسئول پیشین ارتباط با خبرنگاران افتخاری ایسنا، مدیرعامل جدید خبرگزاری دانشجویان ایران خواهد بود.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


بهروز افخمی، فیلمسازی بی‌جنجال

روابط اقتصادی اروپا با ايران

اغواگری پست مدرنیسم

وضعیت دادرسی ویژه نوجوانان در ایران

گابویِ هشتاد ساله