تاریخ انتشار: ۸ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

دیدار ایران و آمریکا در عراق

عراق، همسایگان خود از جمله ایران و همچنین نمایندگان کشورهای عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل از جمله آمریکا را به یک کنفرانس امنیتی در بغداد دعوت کرد. این خبر را یک مقام ارشد عراقی روز سه‌شنبه بیان کرد.

سامی العسکری، مشاور سیاسی نوری المالکی، نخست‌وزیر عراق گفت که این کنفرانس در اواسط ماه مارس برگزار می‌شود و هدف از آن پایان دادن به بحران امنیتی عراق است. وی افزود: "ما از تمامی کشورهای همسایه خواهیم خواست تا مداخله خود در امور عراق را متوقف کنند و بر گروه‌های مسلحی که با ایشان در تماس‌اند فشار آورند تا خشونت را خاتمه دهند".

او ادامه داد: "این مسئله نه تنها شامل ایران و سوریه بلکه شامل کشورهای دیگری مانند عربستان سعودی نیز می‌شود".

در این کنفرانس که در آن قرار است نمایندگان ایران و آمریکا دور یک میز بنشینند، وزرای امور خارجه کشورها و نمایندگان آن‌ها شرکت خواهند داشت. آقای عسکری افزود: "این می‌تواند فرصتی باشد برای واشنگتن تا به حل برخی از اختلافاتش با ایران بپردازد. ایران و آمریکا می‌توانند در حاشیه این نشست گفتگوهایی خصوصی داشته‌باشند."

دولت عراق که عنصر شیعی در آن غلبه دارد از اختلاف آمریکا با حکومت شیعی ایران، احساس نارضایتی می‌کند.

دعوت‌شدگان به این کنفرانس، عبارت از سوریه، ایران، ترکیه، اردن، عربستان سعودی، کویت، مصر، اعضاء دائم شورای امنیت سازمان ملل، کشورهای عضو اتحادیه عرب، سازمان کنفرانس اسلامی و احتمالاً اعضاء اتحادیه اروپا خواهند بود.

منبع: خبرگزاری فرانسه

Iraq invites Iran and US to conference

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


بهروز افخمی، فیلمسازی بی‌جنجال

روابط اقتصادی اروپا با ايران

اغواگری پست مدرنیسم

وضعیت دادرسی ویژه نوجوانان در ایران

گابویِ هشتاد ساله