تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

کشته‌های دانشکده اقتصاد بغداد به ۴۰ نفر رسید

در جریان یک بمب‌گذاری انتحاری در دانشکده اقتصاد در پایتخت عراق، حدود ۴۰ نفر کشته و ۳۵ نفر زخمی شدند.

به گفته سخنگوی بیمارستان امام علی در بغداد، بیشتر کشته‌ و زخمی‌ها از دانشجویان بوده‌اند. این انفجار یک روز پس از ابراز خوشبینی نوری المالکی، نخست وزیر عراق، نسبت به وضعیت امنیتی پایتخت روی داده است.


اتاقی در آستانه در ورودی دانشکده که بمب در آن منفجر شده است- عکس: AFP PHOTO/ALI YUSSEF

به گزارش خبرگزاری فرانسه، انفجار در ورودی اصلی دانشکده به وقوع پیوسته و به دلیل تعطیلات میان ترم، دانشجویان کمتری نسبت به دیگر مواقع در این بخش از ساختمان حضور داشته‌اند.

پلیس عراق اعلام کرده نگهبانان دانشکده، بمب‌گذار را در سالن پذیرش متوقف کردند ولی وی مواد همراه خود را منفجر کرد.

یکی از استادان دانشکده که خواستار عدم افشای هویت خود شده به خبرگزاری رویترز گفته است: «انفجار در زمانی رخ داد که دانشجویان در حال ترک کلاسهای صبح و رسیدن به دروس بعدازظهر بودند. شماری هم در حال امتحان دادن بودند که به دلیل شکسته شدن شیشه‌های کلاس، زخمی شدند... اجساد همه جا بودند، پذیرش دانشگاه پر از چاله‌های بزرگ پر از خون شده بود و کتاب‌های درسی و قلم‌ها در سرتاسر طبقه پراکنده بود...»

این دانشکده بخشی از دانشگاه مستنصریه است؛ دانشگاهی با شهرت جهانی که در اصل در سال ۱۲۳۳ میلادی توسط یکی از خلفای عباسی بنیان نهاده شده است. این دانشگاه در ۱۶ ژانویه هم با یک بمب دوگانه مورد حمله قرار گرفت که به کشته و مجروح شدن دست کم ۷۰ نفر انجامید.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


بهروز افخمی، فیلمسازی بی‌جنجال

روابط اقتصادی اروپا با ايران

اغواگری پست مدرنیسم

وضعیت دادرسی ویژه نوجوانان در ایران

گابویِ هشتاد ساله