تاریخ انتشار: ۶ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

احمدی‌نژاد: قطار هسته‌ای ایران توقف ندارد

محمود احمدی‌نژاد، رییس جمهور ایران، تهدیدات غرب برای اعمال تحریم‌های بیشتر در قبال برنامه‌های هسته ایران را ناچیز شمرده است. آقای احمدی‌نژاد، برنامه اتمی کشور را به «قطاری بدون توقف» تشبیه کرده است.

اظهارات آقای احمدی‌نژاد یک روز پیش از آغاز بحث‌های پنج عضو دائمی شورای امنیت سازمان ملل و آلمان برای دست و پنجه نرم کردن‌های احتمالی با تهران صورت گرفته است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، آقای احمدی‌نژاد در یک گردهمایی با رهبران مذهبی گفته است: «ایران به تکنولوژی تهیه سوخت هسته‌ای دست یافته و حرکت ایران در این راه به یک قطار در مسیری یک طرفه٬ بدون مجالی برای توقف٬ شباهت دارد.»

کاندولیزا رایز،‌ وزیر امور خارجه آمریکا نیز در واکنش به سخنان رییس جمهور ایران گفته است این کشور به «دکمه توقف نیاز دارد.» رایز ساعاتی پیش اعلام کرد اگر تهران چنین کند، ایالات متحده برای مذاکرات اقتصادی و سیاسی آماده خواهد شد.

شورای امنیت سازمان ملل در ماه دسامبر به دلیل خودداری تهران از به تعلیق درآوردن غنی‌سازی اورانیوم تحریم‌های محدودی را علیه تهران اعمال کرد؛ روندی که غرب نگران است در گذر از آن به ساخت سلاح اتمی توسط ایران بیانجامد. ایران هواره قصد استفاده نظامی از فن آوری هسته‌ای را رد کرده است.

خبرگزاری فرانسه افزوده که یک گزارش از دیده‌بان اتمی سازمان ملل، تاییدکننده این موضوع است که ایران با بی اعتنایی به واکنش‌های شورای امنیت سازمان ملل، همچنان به غنی‌سازی اورانیوم ادامه می‌دهد و این رفتار راه را برای اعمال تحریم های احتمالی بیشتر باز می کند.

محمود احمدی‌نژاد، قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت علیه ایران را بی اهمیت شمرده و گفته است چنین حرکتی نه به لحاظ اقتصادی به جمهوری اسلامی لطمه می‌زند و نه تاثیری بر روند گسترش برنامه‌های هسته‌ای کشور دارد.

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


بهروز افخمی، فیلمسازی بی‌جنجال

روابط اقتصادی اروپا با ايران

اغواگری پست مدرنیسم

وضعیت دادرسی ویژه نوجوانان در ایران

گابویِ هشتاد ساله