تاریخ انتشار: ۳ اسفند ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

آژانس بین‌المللی: ایران غنی‌سازی را تعلیق نکرده‌است


بر پایه گزارشی که روز پنج‌شنبه از سوی آژانس بین‌المللی انرژی اتمی سازمان ملل متحد منتشر شد، ایران به قطعنامه شورای امنیت این سازمان مبنی بر تعلیق غنی‌سازی اورانیوم عمل نکرده‌است.
قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت در ماه دسامبر به تصویب تمامی اعضاء این شورا رسید. در این قطعنامه به ایران تا ۲۱ فوریه مهلت داده شده‌بود تا فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم را به حالت تعلیق درآورد. در این قطعنامه، در صورت خودداری ایران از این تعلیق، تحریم‌هایی نیز علیه ایران پیش‌بینی شده‌است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ سفید روز پنج شنبه، این خبر را "مایه دلسردی" دانسته‌است. در گزارش آژانس آمده که ایران به وظایف بین‌المللی خود عمل نکرده و فعالیت‌های مربوط به غنی‌سازی اورانیوم را به حال تعلیق درنیاورده‌است.

"ایران: نمی‌توانیم بپذیریم"

ایران اعلام کرد که نمی‌تواند تقاضاهای سازمان ملل، مبنی بر توقف غنی‌‌سازی اورانیوم را بپذیرد. محمد سعیدی، معاون رئیس سازمان انرژی اتمی ایران، روز پنج‌شنبه گفت: "از نظر ایران، تعلیق اورانیوم، بر خلاف حقوق ایران، معاهده منع گسترش هسته‌ای و قوانین بین‌المللی است". وی افزود: "به این خاطر، ایران نمی‌تواند قطعنامه ۱۷۳۷ شورای امنیت را مبنی بر تعلیق غنی‌سازی اورانیوم بپذیرد".

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)





از دست ندهید


بهروز افخمی، فیلمسازی بی‌جنجال

روابط اقتصادی اروپا با ايران

اغواگری پست مدرنیسم

وضعیت دادرسی ویژه نوجوانان در ایران

گابویِ هشتاد ساله