تاریخ انتشار: ۲۱ بهمن ۱۳۸۵ • چاپ کنید    

گیتس: تله های انفجاری "ساخت ایران" است


رابرت گیتس، وزیر دفاع آمریکا، روز جمعه گفت که ایالات متحده "شواهد نسبتا خوبی" دارد که نشان می دهد ایران در تدارک بمب های نیرومند کنار جاده ای که علیه نیروهای آمریکایی در عراق استفاده می شود، دخالت دارد.

رابرت گیتس همچنین از اینکه در یورش ماه گذشته نیروهای ائتلاف و عراقی "تعدادی ایرانی" دستگیر شده اند ابراز شگفتی کرد و گفت: "اینکه ایرانی ها ( در عراق) دخالت داشتند به نظر من شگفت آورنبود، به نظر من شگفت آور این بود که ما عده ای از آنها را واقعا گرفتیم".

به گزارش خبرگزاری فرانسه، رابرت گیتس در این باره اظهار داشت: "گمان می کنم ایران در فراهم ساختن فناوری تسلیحات یا خود تسلیحات بسیار زیاد فعال است".

گیتس پیش از این از برگزاری یک کنفرانس خبری درباره "دخالت ایران درعراق" که افسران آمریکایی قصد داشتند در بغداد برگزار کنند، جلوگیری کرده بود تا به گفته وی دقت اطلاعات به دست آمده بیشتر مورد بررسی قرار گیرد.

گیتس گفت بمب هایی که در عراق به کار می رود می تواند به پوشش زرهی تانک های ابرامز ام -1 نفوذ کند. وزیر دفاع آمریکا با اشاره به پیشرفته بودن سطح تکنولوژی این بمب ها آن را به ایران نسبت داد.


وزیر دفاع آمریکا همچنین اظهار داشت که آمریکا از روی شماره سریال ها و علامت های دیگر دریافته است که این بمب ها به ایران ارتباط دارد.

رابرت گیتس گفت: "گمان می کنم شماره سریال ها و شاید هم مارک هایی در برخی پرتابه ها و قطعات (بمب های کنار جاده ای) وجود دارد که ما یافته ایم".

گیتس که برای نخستین بار در اجلاس وزاری دفاع پیمان آتلانتیک شمالی در سویل اسپانیا شزکت کرده بود پیش از پرواز به سوی مونیخ به خبرنگاران گفت: "صادقانه بگویم من خودم کاملا درباره جزییات مطئن نیستم. اما می دانم که شواهد نسبتا خوبی وجود دارد که این تله های انفجاری را به ایرانی ها پیوند می زند".

گیتس درباره برخی نگرانی های بوجود آمده نسبت به اقدام نظامی احتمالی آمریکا علیه ایران اظهار داشت: "صادقانه، برداشت من این است که در چند هفته اخیر در واشنگتن تلاش شد که همه لحن ملایمی به کار گیرند. نمی دانم چند بار رییس جمهور، وزیر خارجه و من باید بگوییم که ما قصد حمله به ایران را نداریم".

نظرهای خوانندگان

خیلی خیلی خوب کردیم از اون سر دنیا اومدی نمی گی اینجا چی کار داری حالا ما از همین کشور بغلی اومدیم تعجب آوره.
نترسین کامنت رو منتشر کنین جیره تون رو قطع نمی کنن

-- مجید ، Feb 10, 2007 در ساعت 03:42 AM

خاک بر سر مغز متعفن مرگ پرست ولایت مدارت کنن مجید جان!
تو و امثال تو تو سبعیت هیچ کمی از یانکی های نئوکان اون سر دنیایی ندارید...! خوب کردید!؟ چی رو خوب کردید!؟ میدونی همین بمب های کنار جاده ای چند تا عراقی نگون بخت رو به کشتن داده!؟ نه نمیدونی....
برات مهم نیست که بچه هایی که تو این انفجار ها تیکه تیکه میشن کیند و کجاییند!
اما مجید جان بدون که از مکافات عمل و فکرت نباید غافل بشی... نوبت تو و امثال تو هم میشه....

-- فاطر ، Feb 11, 2007 در ساعت 03:42 AM

بابا ایران چه کاری با شماداره تنها کشوری که به نظرم فکر صلح جهانی ایرانه چه کار داریم به این چیزا

-- بدون نام ، Jan 31, 2008 در ساعت 03:42 AM

نظر بدهید

(نظر شما پس از تایید دبیر وب‌سایت منتشر می‌شود.)


(نشانی ایمیل‌تان نزد ما مانده، منتشر نمی‌شود)